آفتاب
دری نجف آبادی:

بهبود وضعیت اقتصاد باید درجامعه احساس شود/اسراف آفت اقتصادمقاومتی

بهبود وضعیت اقتصاد باید درجامعه احساس شود/اسراف آفت اقتصادمقاومتی

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آثار اقدامات دولت در راستای بهبود اقتصاد معیشتی، باید در متن جامعه احساس شود و در این صورت است که می توان گفت برنامه ریزی ها اثربخشی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک اظهار داشت: مقام معظم رهبری چند محور اساسی را اخیرا بیان فرمودند که مهمترین تاکید ایشان، وجود احساس وظیفه در آحاد جامعه بود و بیان کردند که هر کس در عرصه و چارچوب خود باید احساس مسئولیت کنند.

وی افزود: مساله دوم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد معیشتی مردم و بهبود آن بود و تحقق اقتصاد مقاومتی؛ البته در این راستا تسهیلاتی از سوی دولت به واحدهای صنعتی و تولیدی تعلق گرفته، اما مهمتر آن است که آثار این تلاش ها و برنامه ها در زندگی مردم قابل مشاهده باشد و به ویژه وضعیت طبقات ضعیف و نیازمند بهبود یابد.

واردات کالاهای غیرضروری در ضدیت با اقتصاد مقاومتی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اگر به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم باید از واردات کالاهای غیرضروری، اسراف، تبذیر، ریخت و پاش و تشریفات پرهزینه در جامعه اجتناب کنیم، چرا که این هزینه ها اگر از متعلق به خود افراد باشد اسراف و گناه است و اگر هم از بیت المال صرف شود، خیانت به مردم است.

دری نجف آبادی تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم آن است که نسخه هایی که می پیچیم عملیاتی و اجرایی شود و عملا از هزینه های غیرضروری و ریخت و پاش پرهیز کنیم و این سرمایه ها در راستای ایجاد شغل و درآمدزایی به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: با تنبلی و اسراف، نمی توانیم در جهان با کشورهایی همچون چین و... رقابت کنیم، چرا که آنها سختکوشی و صرفه جویی را در دستور کار خود قرار داده اند و توانسته اند در حوزه تولید و صادرات عملکرد خوبی داشته باشند.

دشمنی استبداد بین المللی با نظام اسلامی به دلیل ایستادگی ما است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروز تمام دشمنی بیگانگان و استبداد بین المللی با نظام اسلامی به دلیل استقلال، مقاومت و ایستادگی ما است و ما باید بدانیم انقلاب اسلامی برای آن بود که ما عزتمند شویم و سر ذلت و سازش در مقابل دشمن فرود نیاوریم، بنابراین همچنان این مسیر باعظمت را طی خواهیم کرد.

دری نجف آبادی افزود: در سال جدید به ویژه در ایام نوروز، با رعایت قوانین تلاش کنیم تصادفات و حوادث به حداقل برسد و برنامه ریزی برای سال جدید در راستای موفقیت بیشتر، پرهیز از اسراف و تجمل گرایی، کمک به فقرا و نیازمندان و ایمان و تقوا را در تمام امور به خود به کار بندیم.

امام جمعه اراک در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شخصیت والای دخت نبی مکرم اسلام(ص) خاطرنشان ساخت: حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها اسوه ای برای زنان مسلمان بوده، بلکه یک الگوی باعظمت و ارزشمند برای تمام بشریت از زن و مرد و مسلمان و غیرمسلمان است و عصمت، حق طلبی و عبودیت ایشان باید الگویی برای همه ما باشد.

لزوم بهره گیری و پیروی از سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع)

وی اضافه کرد: همه ما باید ارتباط با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و پیروی از سیره آنان را به عنوان گوهرهای باعظمتی که در تاریخ تکرار نشدنی هستند، مدنظر قرار دهیم و اولین و آخرین نقطه امید ما باید خداوند متعال و اولیای خدا و آل محمد(ص) باشد و هر چه به این چراغ هدایت نزدیک تر شویم، سعادتمندتر خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین در سخنان خود، به سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره)، سالروز وفات حضرت ام البنین مادر حضرت ابوالفضل العباس(ع)، سالروز ارتحال آیت الله کاشانی، هفته احسان و نیکوکاری و هفته منابع طبیعی اشاره کرد.

کد N1657677

وبگردی