آفتاب

خطیب جمعه قم:قوای سه گانه با تخریب جنگل ها و مراتع برخورد کنند

خطیب جمعه قم:قوای سه گانه با تخریب جنگل ها و مراتع برخورد کنند

قم ـ ایرنا ـ امام جمعه موقت قم گفت: امروز متأسفانه شاهد بلای خانمانسوز از میان رفتن هزاران هکتار از مراتع و جنگل ها در کشور هستیم و از قوای سه گانه با جدیت می خواهیم که با این حرکت زشت و ناپسند برخورد کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزود: جنگل ها و فضای سبز نقش بسیار مهم و موثری در سلامت جامعه و زندگی انسانها دارند و دین مبین اسلام بر حفظ و حراست از منابع طبیعی بسیار تأکید دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار جمعی از دست اندرکاران راهیان نور با مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: اگر امروز به دنبال تعالی جامعه اسلامی و مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان هستیم، یکی از مهمترین راهکارها، توجه و اهتمام به ارزش های دفاع مقدس است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ارزش و جایگاه سفر راهیان نور در تأثیرگذاری بر معنویت جوانان، تصریح کرد: جوانان با حضور در فضای معنوی جبهه های جنگ، به خوبی می دانند که نباید در برابر دشمنان از خودمان ضعف نشان دهیم و با ایستادگی و مقاومت به پیروزی و سربلندی دست خواهیم یافت.
وی همچنین بر ضرورت تکریم و تعظیم شهدا درجامعه تأکید کرد و گفت: جهاد و ایثارگری شهیدان و صبر و تحمل و ایستادگی خانواده های معظم شهدا، امروز برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت غیور کشورمان عزت، سربلندی و آبرو آفریده است.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه، خاطرنشان کرد: رژیم بعث عراق با هواپیماهای اهدایی کشورهای غربی که امروز با ادعای حقوق بشر برای ملت ایران دندان تیز می کنند، مردم مظلوم حلبچه را به خاک و خون کشید و حقیقتا چه کسی پاسخگوی خون پاک این مردم مظلوم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای مقابله با فساد و منکر در جامعه، باید ریشه گناه و منکرات را بشناسیم و با آنها مقابله کنیم، اظهار داشت: امروز مناسب نبودن وضعیت اقتصادی در جامعه، باعث بروز بسیاری از منکرات و ناهنجاری ها در جامعه شده است.
خطیب جمعه قم در ادامه افزود: امروز وقتی منکری درجامعه رخ می دهند، درفضاهای مجازی بسط و گسترش می یابد، در حالی که توزیع و انتشار گناه و منکرات در جامعه بر خلاف آموزه های دینی است و ما باید تا می توانیم توسعه منکرات را کنترل کرده و برای مقابله با آنها راهکار ارائه کنیم.
وی با اشاره به دیدار نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: ایشان در این دیدار از همه مسئولان درخواست کردند که در برابر مشکلات مردم به ویژه مشکلات معیشتی مردم احساس مسئولیت جدی داشته باشند و بر این امر بسیار تأکید کردند.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تأکیدهای مقام معظم رهبری بر مسأله اقتصاد مقاومتی، گفت: امروز برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و جلب رضایت مردم باید بر خودمان متکی باشیم و از نیروهای توانمند و جوان کشورمان و منابع غنی و ارزشمند خدادادی به خوبی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه مستکبران غربی سال های متمادی است که با نظام اسلامی و ملت ایران دشمنی کرده و هر روز به بهانه های جدید با کشورمان مقابله می کنند، اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند امروز باید در برابر دشمنان اسلام و انقلاب به جای دفاع کردن، مواضع تهاجمی داشته باشیم.
استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان با بیان اینکه کارنامه کشورهای غربی در منطقه بسیار سیاه است و برای آمریکایی ها جز لعن و نفرین مسلمانان و مردم کشورمان چیزی باقی نمانده است، تصریح کرد: غربی ها پایه گذار تروریسم در منطقه بوده و آنها را کاملا تجهیز کرده اند و آیا امروز می توانند پاسخگوی خون پاک مردم مظلوم یمن و سوریه و بحرین باشند.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور **انتشار- جعفرمسلمی
کد N1657624

وبگردی