آفتاب

انتخابات پیش رو باید به انسجام و نشاط سیاسی تبدیل شود

انتخابات پیش رو باید به انسجام و نشاط سیاسی تبدیل شود

وزیر کشور گفت: انتخابات پیش رو باید به انسجام و وحدت و نشاط سیاسی تبدیل شود و باید به دشمنان ثابت کنیم مردم پای کارند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با بیان اینکه آسیب های اجتماعی یکی از اصلی‌ترین موضوعات جوامع است اظهار داشت: هر نوع فعالیتی در جامعه بدون توجه به آسیب‌های اجتماعی انجام شود آن طرح و پروژه ناموفق خواهد بود.

او با بیان اینکه ما در برخی شاخص‌ها و آمارهای جهانی از جمله در انسجام، آموزش و اتحاد جایگاه مهمی در جهان داریم، تصریح کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۳ موضوع تهاجم فرهنگی، تغییرات اجتماعی و سبک زندگی است که این مباحث باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه تغییرات اجتماعی سریع آثار خود را نشان میدهد، افزود: به سبب وجود فن آوری های برتر و پیشرفته، تغییرات اجتماعی در جامعه مرزها را درنوردیده و در همه لایههای جامعه اثر خود را میگذارد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی جامعه یک ضرورت اجتنابناپذیر است، تأکید کرد: آگاهی بخشیدن به جامعه سبب انتخاب در بخش‌های مختلف و ایجاد رفتار در مردم میشود.

او با تأکید بر نهادینه شدن موضوعات اجتماعی و فرهنگی در جامعه تصریح کرد: تغییرات اجتماعی و فرهنگی در جامعه به آسانی امکانپذیر نیست و در این حوزه نیاز به کار مستمر با هدف برنامهریزی مشخص است.

وزیر کشور تأکید کرد: اگر تغییرات اجتماعی مدیریت نشود این تغییرات جامعه را مدیریت میکند و مشکلات خاصی در جامعه فراهم میآورد.

رحمانی فضلی از تدوین سند ملی برای۵ آسیب اجتماعی خبر داد و گفت: سند ملی برای ۵ آسیب اعتیاد، حاشیهنشینی، طلاق، مفاسد و مناطق بحرانی تهیه شده و اکنون برشهای استانی آن در حال تدوین است.

او با بیان اینکه مقوله فرهنگی و اجتماعی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، افزود: با اجرای طرح‌های پیشگیرانه می‌توان جامعه را از بسیاری از آسیب‌ها مصون نگه داشت.

وزیر کشور با اشاره به درمان معتادان خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۷۰۰ هزار نفر از معتادان تحت درمان قرار می‌گیرند که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد آنان پاک می‌مانند و بسیاری از آنان به چرخه اعتیاد باز می‌گردند که در این راستا اجرای طرح‌های پیشگیرانه در جلوگیری از اعتیاد اثربخش‌تر است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: اگر جامعه‌ای سالم، پویا و با نشاط داشته باشیم بسیاری از موضوعات اجتماعی به نحو مطلوب اجرا و آسیبهای اجتماعی پیشگیری می‌شود.

او با تأکید بر اجتماعی کردن مقابله با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی گفت: با اجتماعی کردن مقابله با این آسیبها و مشارکت بیشتر مردم در این عرصه ضمن اینکه جامعه از بسیاری مشکلات مصون میماند راهکار جدی در حوزه پیشگیری تلقی می‌شود.

وزیر کشور با تأکید بر ارتقای نقش آفرینی جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: در این حوزه مشارکت سمن‌ها اثربخش است ولی باید این سازمان‌های مردم‌ نهاد تقویت شوند.

رحمانی فضلی از افزایش سازمان‌های مردم نهاد در کشور خبر داد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد از ۴ هزار سازمان به ۸ هزار سازمان رسیده است ولی توانمندی، انسجام، کارآیی و تأثیرگذاری آنان به معنای واقعی پیدا نکردهاند که باید این سمن‌ها تقویت و حمایت جدی شوند.

او با بیان اینکه استان بوشهر میزبان مسافران نوروزی از اقصی نقاط کشور است، خاطر نشان کرد: در این عرصه ایجاد شرایط نشاط اجتماعی همراه با ظاهرسازی زیبا و آراسته شهری باید مورد توجه قرار بگیرد تا مردم در این سفرها ضمن نشاط اجتماعی بهرهبرداری کافی از این برنامه‌های نوروزی ببرند.

وزیر کشور انتخابات را یکی از مهمترین برنامه‌های پیش رو دانست و افزود: در این حوزه امنیت و نشاط سیاسی در اولویت قرار دارد و باید شرایطی فراهم شود تا بر اساس قانون ضمن رعایت انصاف و عدالت نشاط سیاسی و امنیت در جامعه فراهم و شاهد حداکثری مردم در این عرصه مهم سیاسی و اجتماعی باشیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه انسجام، وحدت و نشاط سیاسی در جمهوری اسلامی ایران همواره زبانزد دیگر کشورها است، گفت: دشمنان در این عرصه برنامه های خود را طراحی و اجرا می کنند ولی مردم ایران اسلامی پای کارند و با مشارکت بالا در انتخابات و به دور از هر گونه تفرقه و اختلاف در این عرصه دشمن را ناامید می کنند.

او با تأکید بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات افزود: مردم همواره در این عرصه حضور حداکثری خود را نشان دادند وباید با فراهم کردن سلامت انتخابات شاهد امیدواری بیشتر مردم در جامعه باشیم.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه انتخابات پیش رو باید به انسجام و وحدت و نشاط سیاسی تبدیل شود گفت: باید به دشمنان ثابت کنیم مردم پای کارند.

وزیر کشور با بیان اینکه ایجاد دعوا و دوقطبی فضای نامناسبی در انتخابات ایجاد می‌کند، تأکید کرد: اختلافات کنار گذاشته شود و در صحت و سلامت و افزایش مشارکت در انتخابات تلاش کنند.

او تأکید کرد: هر اسمی بر اساس قانون از صندوق رأی خارج شود و مقام معظم رهبری آن را تائید کنند باید برای همه قابل پذیرش باشد.

وزیر کشور با تأکید بر توجه به مشکلات جزیره خارگ گفت: در نشست بررسی مشکلات این جزیره راهکارهای لازم ارائه شد و برای حل مشکلات منطقه عسلویه نیز باید سند طرح اجتماعی تدوین شود.

کد N1657288

وبگردی