آفتاب
دبیر ستاد عالی کانون ‌های فرهنگی مساجد:

بسیاری از آسیب های اجتماعی از طریق مساجد حل شدنی است

بسیاری از آسیب های اجتماعی از طریق مساجد حل شدنی است

مشهد- ایرنا- دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور گفت: مسئولان باید به ظرفیت های معنوی مساجد توجه داشته باشند زیرا بسیاری از آسیب های اجتماعی از طریق مساجد حل شدنی هستند.

حجت ‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی عصر پنجشنبه در مراسم بیست و چهارمین اجلاس کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مشهد افزود: برای غلبه بر آسیبها باید اتصال به مساجد را قوت بخشیم و به این پایگاه ها که زادگاه انقلاب اسلامی هستند توجه ویژه‌ ای داشته باشیم.
وی اظهار کرد: اگر امروز از معارف اسلام و اهل بیت (ع) خبری به گوش ما می‌ رسد به دلیل جایگاه مساجد در جوامع اسلامی است.
وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) توجه ویژه ‌ای به مسجد داشتند و تبلیغات خود را از مسجد آغاز کردند گفت: پیام ‌های امام راحل نیز از بلندگوهای مساجد به گوش می ‌رسید و انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد.
دبیرستاد عالی کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: اگر در مناطق حاشیه ‌نشین مسجد احداث شود و برنامه ‌های فرهنگی در آن اجرا شود، بسیاری از مشکلات این مناطق رفع خواهد شد.
وی با تاکید بر تقویت بنیه مساجد اظهار کرد: اولین گام در مساجد مقاوم ‌سازی فرهنگی با اقامه نماز و گام دیگر، مقابله با تهاجم فرهنگی است که باید فرهنگ ‌سازی در این زمینه انجام شود.
وی با بیان اینکه تاکنون 210 مسجد توسط داعش تخریب شده است گفت: مسجد مهم ترین هدف دشمنان است و تخریب مسجد نقطه مشترک داعش و رژیم صهیونیستی است.
دبیر ستاد عالی کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: در برنامه ششم توسعه باید طوری عمل کنیم که تمام مساجد مزین به کانون فرهنگی و هنری شوند و بودجه لازم در این زمینه فراهم شود.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: حوزه ‌های علمیه باید افسرانی را تربیت کند که فعالیت ‌های آموزشی و فرهنگی را در مساجد ارتقا دهند و مساجد باید کانونی باشد تا افراد برای حل مسائل و مشکلات خود به عنوان یک گزینه خوب به آن نگاه کنند.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: مهم‌ترین کانونی که می‌‌ تواند گفتمان مورد نیاز انسان را فراهم کند مسجد است و مسجد همان ظرفیت والایی است که همه مسائل را براساس محوریت آن می‌ توان پاسخگو بود.
وی با بیان اینکه در حل بسیاری از مسائل می‌ توان به محوریت مسجد تکیه کرد،‌ گفت: حدود 65 هزار مسجد در کشور داریم اما به دلیل بی ‌توجهی ‌ها فقط 35 هزار مسجد در حال استفاده است.
وی اظهار کرد: مساجدی در مشهد هستند که 20 ساعت فعالیت مفید در شبانه ‌روز دارند که این امر نشانه ظرفیت های این مکان های معنوی است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: چاره‌ اندیشی نفوذ دشمنان در فرهنگ به عهده مساجد است و مساجد باید پررنگ ‌تر در میدان حضور پیدا کنند.
مرتضی بختیاری افزود: کانون های فرهنگی مساجد در کشور باید پایگاههایی باشند برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان در نسل جوان و از این نظر باید این کانون ها را تقویت کرد.
وی اظهار کرد: رسیدن به عدالت و چاره اندیشی برای رفع ظلم ‌ها و جنایاتی که امروزه شاهد آن هستیم بر عهده کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد است.
وی گفت: کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد باید وارد میدان شوند و نباید اجازه دهیم دشمن با شبکه ‌های اجتماعی به اهداف پلید خود برسد.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1657240

وبگردی