آفتاب
مدیرکل دفتر طرح‌های جوانان وزارت ورزش و جوانان:

مشکلات کشور با بودجه‌های دولتی مهارشدنی نیست

مشکلات کشور با بودجه‌های دولتی مهارشدنی نیست

همدان - مدیرکل دفتر طرح‌های جوانان وزارت ورزش و جوانان بابیان اینکه مشکلات کشور با فعالیت ها و بودجه های دولتی مهارشدنی نیست، گفت: باید روی نیروهای مردمی و جوانان حساب باز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن طلایی ظهر پنج شنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان بابیان اینکه در هستیم که کشور هرچه بیشتر و بهتر و عمیق تر کار و تلاش کند، بازهم کم است، افزود: اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مهمترین جهت گیری کشور به شمار می رود و صرف تصویب ها، اقدامات و بودجه های دولتی نمی توان امور را پیش برد بنابراین باید از جوانان استفاده کرد.

طلایی با اشاره به اینکه تا به جوانان میدان داده نشود مشارکت نخواهند کرد، یادآور شد: زمانی از آینده کشور اطمینان پیدا می کنیم که جوانان نقش اول را داشته باشند چراکه با برنامه های فعلی و رویکرد دولتی و حکومتی نمی توان اراده، فکر ایده و توان جوانان را به کار گرفت.

وی با بیان اینکه میدان و بستر باید برای جوانان فراهم شود، عنوان کرد: این مهم نیازمند تغییر اساسی در کارهاست چون تصویب‌ها و مجوزها دست مدیران است و باید تغییر ایجاد کنند.

طلایی با اشاره به تأثیر تغییرات بر نقش های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، گفت: باید به گونه ای عمل شود که جوانان بتوانند وارد عرصه شوند و بستر اولیه برای آنها مهیا باشد.

وی در ادامه یادآور شد: تأسیس خانه جوانان قدم اولیه است که با جوانان آشتی کنیم و گوی و میدان در اختیار آنها قرار گیرد تا طرح های مختلفی در آن اجرا کنند.

مدیرکل طرح های جوانان وزارت ورزش و جوانان با ابراز امیدواری از همفکری برای شکل گیری خانه های جوانان، عنوان کرد: این مراکز باید محل رشد جوانان باشد تا بتوانند یاد بگیرند چگونه عمل کنند چراکه جوانان در این زمینه قوی نیستند و از نظر آموزشی آنچنان که باید نیاموخته اند.

وی همچنین عنوان کرد: با فعالیت ها و بودجه های دولتی نمی توان مشکلات را مهار کرد و باید روی نیروهای مردمی و جوانان، حساب باز کرد.

طلایی با بیان اینکه همدان در فراغت و گردشگری ظرفیت های فراوانی دارد، اظهار داشت: همدان چندین برابر شرایط فعلی باید گردشگر و فضای فراغتی برای جوانان داشته باشد بنابراین باید از این فضاها هرچه بیشتر از قبل استفاده شود.

وی با اشاره به کاهش آمار گردشگری در استان همدان، یادآور شد: آمار فعالیت ها در هفته جوان نیز کاهش یافته که نباید چنین باشد.

کد N1657007

وبگردی