آفتاب

برنامه موشکی کره شمالی/ تصاویر

برنامه موشکی کره شمالی/ تصاویر

منابع خبری دو روز قبل از پرتاب 4 موشک‌ از سوی کرۀ شمالی خبر دادند و اعلام کردند 3 فروند از این موشک‌ها پس از طی مسیر هزار کیلومتری در آب‌های ژاپن فرود آمده‌اند.

کره شمالی اعلام کرده این اقدام واکنشی به رزمایش بزرگ نظامی واشنگتن و سئول بوده است. همچنین رسانه های دولتی کره شمالی نیز گزارش دادند که کیم جونگ اون رهبر این کشور شخصا بر آزمایش موشکی نظارت داشته و دستور آغاز آن را صادر کرده است.
این اولین آزمایش موشکی کره شمالی نبوده است؛ پیونگ‌یانگ در ماه‌های اخیر دست به پرتاب آزمایشی چند موشک زده است.
کرۀ شمالی در ماه فوریه نیز موشک میان‌بردی را پرتاب کرد. کیم جونگ اون، رهبر کرۀ شمالی، پس از تماشای پرتاب آزمایشی این موشک گفت این کشور اکنون توانایی حمله به منافع امریکا را در اقیانوس آرام دارد.
کرۀ شمالی به خاطر آنچه تلاش برای ساخت موشک‌های بالستیک با هدف حمل کلاهک اتمی خوانده می‌شود، با تحریم‌های بین المللی مواجه است؛ با وجود این، پیونگ یانگ تاکید دارد این آزمایش‌های موشکی با هدف تقویت توانمندی‌های دفاعی و مقابله با تهدیدهای دشمنان صورت می‌گیرد.
کرۀ شمالی اواخر دی‌ماه سال جاری اعلام کرد هدف از آزمایش‌های موشکی بالستیک اخیر این کشور شبیه‌سازی حملات اتمی احتمالی به اهداف امریکا در کرۀ جنوبی بوده و رهبر کرۀ شمالی شخصاً بر این آزمایش‌ها نظارت داشته است./ فرادید
کد N1656963

وبگردی