آفتاب

ظرفیت صادرات 2 میلیارد دلاری در مازندران فراهم است

ظرفیت صادرات 2 میلیارد دلاری در مازندران فراهم است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران از فراهم بودن ظرفیت صادرات 2 میلیارد دلاری در مازندران خبر داد.   عبدالله مهاجر ...

دنیای اقتصاد – ساری- رقيه سامع:رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران از فراهم بودن ظرفیت صادرات 2 میلیارد دلاری در مازندران خبر داد.

 

عبدالله مهاجر دارابی در سومین نشست خبری سال 95 با اشاره به اینکه با وجود محدودیت‌ها و ضعف زیرساخت‌های صادراتی، مازندران توانست صادرات کالای تولیدی خود را به خارج از کشور حدود 20 درصد افزایش دهد، گفت: در استان به تناسب ظرفیت بالای واحدهای تولیدی، کشاورزی و صنعتی، سالانه 2 میلیارد دلار ظرفیت صادرات فراهم است. وی ارزش کالاهای صادراتی از استان در سال‌جاری را تا کنون حدود 500 میلیون دلار برشمرد و افزود: صادرکنندگان مازندرانی سال گذشته 400 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات این استان و نیز سایر استان‌ها به کشورهای خارجی صادر کردند که حدود 360 میلیون دلار از پنج گمرک استان و بقیه از گمرکات سایر استان‌ها همچون استان‌های همجوار به کشورهای روسیه و آسیای میانه صادرات انجام شد. رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه برجام در حوزه صادرات فاصله ایجاد کرد و بازرگانان مازندرانی نتوانستند کالاهای خود را به درستی به کشورهای اروپایی صادر کنند، تصریح کرد:صادرات با شعار محقق نمی‌شود و نیاز است سفرای ایران در کشورهای خارجی شرایط صادرات تولیدات استان به مناطق مختلف را فراهم کنند.

کد N1656729

وبگردی