آفتاب
با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

بهره برداری از 19 طرح مخابراتی در تربت حیدریه

بهره برداری از 19 طرح مخابراتی در تربت حیدریه

تربت حیدریه- ایرنا- با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عصر چهارشنبه 19 طرح مخابراتی در تربت حیدریه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا مدیر شرکت مخابرات تربت حیدریه در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: برای اجرای این طرح ها افزون بر 99 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
حسن رضایی افزود: این طرح ها شامل 15 سایت فورجی، شبکه فیبر نوری به طول 155 کیلومتر، تعویض بی تی اس توجی، تاسیس و توسعه ای.دی.اس.ال به تعداد 48 پورت است.
وی در ادامه به مقایسه عملکرد دولت یازدهم در آغاز کار تا سال جاری در حوزه مخابراتی تربت حیدریه اشاره و اظهار کرد: تا 2 سال قبل زیرساخت های مخابراتی تربت حیدریه مشکلات زیادی داشت اما در 2 سال اخیر شاهد تغییر و تحولات زیادی در حوزه های مخابراتی و اینترنتی این منطقه بوده ایم.
رضایی گفت: تهیه و نصب 18 کافوی نوری که برای هر کافو یک میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده، جایگزینی و راه اندازی سامانه جدید با شبکه فرسوده مخابراتی که در نتیجه شاهد افزایش ظرفیت و نیز روند حفظ و نگهداری را آسانتر و کم هزینه تر کرده است، راه اندازی 23 سایت تری جی و نیز راه اندازی وی.دی.اس.ال از جمله این طرح ها است.
اکنون 98 درصد مردم منطقه تربت حیدریه با 75 هزار و 500 خط از خدمات تلفن ثابت بهره مند هستند و تعداد مشترکان تلفن همراه منطقه نیز 147 هزار و 290 مورد است.
حوزه نگهداری فیبر نوری منطقه حدود 2 هزار و 500 کیلومتر و تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت نیز 19 هزار و 767 مورد است.
شرکت مخابرات تربت حیدریه نگهداری شبکه های ارتباطات راه دور شهرستان های بردسکن، خلیل آباد، کاشمر، مه ولات، زاوه، خواف و رشتخوار را عهده دار است.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
کد N1656466

وبگردی