آفتاب
حجازی در نشست خبری:

گسترش ورزشهای رزمی هدف اصلی ماست

گسترش ورزشهای رزمی هدف اصلی ماست

مسئول برگزاری جام جهانی کیک بوکسینگ گفت: هدف از برگزای این رقابتها گسترش رشته های رزمی و جذب جوانان است. خوشحالم که برنامه با حمایت خوبی از سوی وزارت ورزش همراه بود.

به گزارشخبرنگار مهر، جام جهانی کیک بوکسینگ جمعه هفته جاری برای اولین بار و با اخذ مجوزهای لازم در تهران برگزار می شود و نشست خبری این رقابتها امروز با حضور سیدحمیدرضا حجازی رئیس سبک WKN و مسئول برگزاری مسابقات، علیرضا استکی مربی تیم ملی بوکس ایران و آتسوشی بهترین داور کیک بوکسینگ دنیا برگزار شد.

حجازی در ابتدا به هدف از برگزاری این رقابتها اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا از طریق گسترش ورزشهای رزمی بخصوص کیک بوکسینگ جوانان بیشتری را جذب ورزش کنیم. نمایش مبارزه برترین های دنیا می تواند ما را در تحقق این هدف کمک کند. ۶۰۰ بیلبورد تبلیغاتی برای این رقابتها در سطح شهر تهران نصب شده که کار بزرگی برای این رشته رزمی است و باید از وزیر محترم نیرو به خاطر حمایت‌هایی که از ما داشته، تشکر کنیم. این حرکت ما باعث شده است که این ورزش در جامعه رواج داده شود. 

وی ادامه داد: از ۶ ماه قبل برای برگزاری این رقابتها کار را آغاز کرده و پس از اخذ موافقت فدراسیون جهانی، اقدامات لازم برای کسب مجوزهای لازم داخلی شروع شد که با موافقت کمیته فنی فدراسیون، شورای برون مرزی مجوز را صادر کرد تا این رویداد برای اولین بار در ایران و با حمایت ها و محبت های وزیر ورزش این مسابقات را برگزار کنیم.

مسئول برگزاری این رقابتها در خصوص وظیفه استکی هم گفت: استکی به عنوان مربی هدایت فایترها را بر عهده دارد و در واقع تمرینات بوکس را او در این مدت با فایترها پیگیری کرده است. تشکر می کنیم اکه به عنوان مربی تیم مسئولیت را قبول کرد. 

حجازی در توضیح بیشتری در مورد این رقابتها گفت: بنده به عنوان نماینده سازمان WKN برای برگزاری این مسابقات ۸ رزمی از کشورهای کنگو، ایتالیا، قبرس، مالت، فرانسه، ژاپن و افغانستان برای مبارزه در وزن ۷۲- کیلوگرم به ایران دعوت کردیم تا به همراه نماینده کشورمان برای کسب قهرمانی مبارزه کنند. سیدعلی اصغر حسینی از کشور افغانستان و محمدحسین درودیان از ایران مبارزه خواهند کرد. نفرات دیگری از فایترها را داریم که در این رقابت‌ها مبارزه خواهند کرد.

وی در جوایز این مسابقات هم گفت: هزینه ساخت کمربند قهرمانی برای فایترها ۱۵۰۰ تا ۲ هزار یورو برای ما هزینه داشته است. ۵ هزار یورو نیز جایزه در نظر گرفته‌ایم. نفر اول ۲ هزار یورو، نفر دوم هزار یورو و به ترتیب تا ۳۰۰ یورو جایزه برای فایترها در نظر گرفته‌ایم. 

نماینده سازمان جهانی WKN در ایران برگزاری مسابقات در ورزش قهرمانی به یک صنعت تشبیه کرد و اظهار داشت: معتقدم باید مهره‌های اقتصادی نیز به این مسئله ورود کرده و از مسابقات حمایت کنند. از سال ۱۳۹۰ که ما در ایران مسابقات را برگزار کرده‌ایم به هیچ عنوان از فایترها برای حضور در این مسابقات پول دریافت نکرده‌ایم بلکه جایزه نقدی هم به آنها داده‌ایم. ما اولین بار این رقابت‌ها را در مسابقات آب و آتش سال ۹۰ برگزار کردیم که نزدیک به هزار نفر این مسابقات را تماشا کردند.

حجازی در پایان سخنان خود گفت: توجهی به برد و باخت نداریم و رعایت اخلاق و بازی جوانمردانه از اهمیت بالایی برخوردار است. این مسابقات با کلاه و دستکش برگزار خواهد شد هر چند که راضی کردن فایترهای خارجی برای مبارزه کردن با کلاه و دستکش سخت بود اما با تمام سختی‌ها آنها را راضی کرده‌ایم.

بعد از سخنان حجازی، شرکت کنندگان در این مسابقات با حضور در جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و شرکت در جام جهانی تهران، به مناسبت تولد حجازی هدیایی به او اهدا کردند. 

کد N1656323

وبگردی