آفتاب

فراخوان علمای بحرینی برای «روزهای تاریخی استثنایی»

فراخوان علمای بحرینی برای «روزهای تاریخی استثنایی»

ایلنا: علمای بحرینی در آستانه نزدیک شدن به روز محاکمه رهبر معنوی انقلاب این جزیره، از روز پنجشنبه تا روز محاکمه را «روزهای تاریخی استثنایی» اعلام کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرآه‌البحرین، همزمان با نزدیک شدن به روز محاکمه «شیخ عیسی قاسم» روحانی مبارز شیعه در بحرین، علمای بحرینی با صدور بیانیه‌ای، خواهان برگزاری تظاهرات مردمی گسترده بین تاریخ‌های نهم تا چهاردهم مارس شدند.

متن بیانیه علما به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«قل إنما أعظکم بواحدة أن تقوموا لله مثنی و فرادی»

(فرمایش الهی این است که برای خداوند قیام کنید؛ زیرا این امر کلید پیروزی است که خداوند بندگان خود را به آن، توسط انبیا و اولیا موعظه کرده است.)

اصلاح کشورها و بندگان بدون قیام و شهادت در راه خداوند غیرممکن است.

ای عزیران ما، ای کسانی‌که خواهان حق و عدالت و عزت و کرامت دین و وطن هستید، امروز، روز شما و فرصت بزرگ برای تحقق خواسته‌هایتان است پس در راه خداوند قیام کنید که مورد رحمت خداوند قرار می‌گیرید.

از ملت‌مان که به خداوند متعال ایمان دارند و  به او توکل کرده‌اند و به راستی وعده‌اش اعتماد دارند، می‌خواهیم از روز نهم مارس تا شب چهاردهم مارس و روز آن (روز محاکمه آیت‌الله شیخ عیسی احمد قاسم) را به روزهای تاریخی استثنایی برای عزت و سربلندی ملت پایدار با برگزاری راهپیماهای استثنائی بزرگ با دو شعار «به خانه‌ها باز نمی‌گردیم» و «دفاع تا پای جان»، تبدیل کنند به این امید که همگی صفحه‌ای درخشان در دفاع از دین، وطن، عزت، کرامت و مقابله با ظلم و ستم ایجاد کنیم.

کد N1656318

وبگردی