آفتاب

بیش از ۴.۲ میلیون نفر از آب شرب مناسب برخوردار شدند

بیش از ۴.۲ میلیون نفر از آب شرب مناسب برخوردار شدند

وزیر نیرو گفت: بیش از ۲ هزار روستا شبکه مناسب آب شرب نداشتند که به آن ها آبرسانی انجام شده است و بیش از۴.۲ میلیون نفر از آب شرب برخوردار شده اند.

به گزارش ایلنا، حمید چیت‌چیان(وزیر نیرو) صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه) در جمع خبرنگاران در حیاط هیات دولت گفت: سرلوحه فعالیت هایی که به وزارت نیرو در سال ۱۳۹۵ محول شد تحقق وظایف در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده است.در هفده پروژه اقدامات لازم را انجام داده ایم و در بعضی از موارد از اهداف پیشی گرفته‌ایم.

او با اشاره به وعده بهره برداری از ۱۴ سد در سال جاری تاکید کرد: از ۱۵ سد در سال جاری بهره برداری شده است؛ همچنین وعده داده شده بود ۲هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود که به ۲۲۰۰ مگاوات رسیده است.

چیت چیان افزود: در بحث آبرسانی به روستاهای فاقد آب نیز باید بگویم که بیش از  ۲ هزار روستا شبکه مناسب آب شرب نداشتند که به آن ها آبرسانی انجام شده است و بیش از۴.۲ میلیون نفر از آب شرب برخوردار شده اند.

وزیر نیرو در ادامه گفت: در رابطه با کاهش تلفات شبکه توزیع  برق اقدامات خوبی انجام شده است؛ همچنین در رابطه با نصب کنتورهای هوشمند در شبکه توزیع برای مشترکین و در چاه های کشاورزی اقدامات موثری انجام شد ه است و امیدوارم  در سال آینده نیز این برنامه ها پیگیری شود.

 

 

 

 

کد N1656216

وبگردی