آفتاب
وزیر دادگستری:

کنترل تورم از مهم‌ترین مسائل کشور است/ کاهش نرخ برخی کالاها

کنترل تورم از مهم‌ترین مسائل کشور است/ کاهش نرخ برخی کالاها

بوشهر - وزیر دادگستری با بیان اینکه کنترل تورم موجب آثار مثبت اقتصادی و روانی خواهد شد، گفت: ایران جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد و این جایگاه را با حرف و شعار به دست نیاورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی سه‌شنبه شب در شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: مقام معظم رهبری چندین سال پیاپی است که بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند؛ بیان این موضوع توسط رهبر انقلاب یعنی اینکه این موضوع برای نظام، انقلاب، مردم و دین بسیار تعیین کننده است.

وی افزود: کشوری که با شعارها و اهداف بزرگ تمام فعالیت‌هایش زیر ذره‌بین است در صورت کمبود، شعارها و حرف‌هایش توخالی نشان داده می شود و اثر بخش نخواهد بود.

وزیر دادگستری عنوان کرد: در سخنرانی‌ها و کمپین‌های انتخاباتی کشورهای مختلف به‌ویژه آمریکا موضوعات ایران بسیار حائز اهمیت است و این جایگاه ایران را نشان می‌دهد.

پورمحمدی در ادامه گفت: ایران این جایگاه را با حرف و شعار به دست نیاورده است، بلکه علی‌رغم فشارها و تحریم‌ها توانسته جایگاه‌های خوبی جهانی را در حوزه های مختلف کسب کند.

وی برجام را یکی از دستاوردهای بزرگ نظام قلمداد کرد و ادامه داد: در موضوع برجام قدرت‌های بزرگ جهانی در برابر ایران قرار گرفتند و ایران توانست به پیشرفت نسبی دست پیدا کند.

وزیر دادگستری با عنوان اینکه امروز ایران به‌عنوان یک کشور ضعیف قلمداد نمی‌شود، افزود: میانگین سنی دانشمندان ما زیر ۳۰ سال است و این یعنی آینده روشنی برای کشور  رقم خواهد خورد.

پورمحمدی یکی از مسائل مهم و پر بحث را تورم عنوان کرد و تصریح کرد: کنترل تورم موجب آثار مثبت اقتصادی و روانی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در این دولت ۲۳ هزار واحد تولیدی غیر فعال با اعتباری بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان فعال شده‌اند.

وزیر دادگستری گفت: در چند سال اخیر با بررسی‌های صورت گرفته، در ۱۲ قلم کالای مورد نیاز افراد جامعه نرخ رشد قیمت ۹ مورد از این اقلام کاهش پیدا کرده است که اینها نشان از تلاش ملی، هدایت‌های خوب رهبری و تلاش‌های مسئولان بوده است.

وی در خصوص معضل اشتغال گفت: سالانه ۷۰۰ هزار شغل در این دولت اضافه شده است اما به دلیل اضافه شدن سالانه ۵۰۰ هزار بیکار به افراد فاقد شغل همچنان تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله وجود دارد.

کد N1655545

وبگردی