آفتاب

زیر پوست شهر شرایط پیچیده‌تر است

زیر پوست شهر شرایط پیچیده‌تر است

نماینده مجلس با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت: قطعا زیر پوست شهر شرایط، پیچیده‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام مازنی در مراسم تقدیر از روانشناسان، روانپزشکان، مددکاران اجتماعی داوطلب در حادثه پلاسکو با بیان اینکه تامین نیازهای روانی و اجتماعی در مواقع بحران مهم تر از نیازهای معیشتی است، گفت: گاهی بحران ها مقطعی است مثل سیل، زلزله و حادثه پلاسکو و گاهی مستمر است همچون آسیب های اجتماعی نظیر بیکاری که در هر دو نوع بحران ضرورت تامین نیازهای روانی به شدت  احساس می شود.

وی با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی در جامعه ادامه داد: قطعا زیر پوست شهر شرایط، پیچیده تر است.

مازنی تصریح کرد: حادثه پلاسکو احساس یاسی در مردم درباره مدیریت شهر و کشور ایجاد کرد که اگر حادثه بزرگتری رخ دهد چگونه با آن مواجه می شویم؟ ما گفتیم شاید عذر خواهی مسوولان ذیربط، تاثیرگذار باشد که این اتفاق رخ نداد.

این نماینده مجلس با اشاره به همایش بررسی لایحه مدیریت یکپارچه شهری عنوان کرد: مدیریت غیرمترقبه شهری یکی از عوامل ایجاد این حادثه بود در حالی که شهری با شرایط و جمعیت تهران نیازمند مدیریت متمرکز است تا بتواند در مواقع بحران به صورت یکپارچه همه مسائل شهری را مدیریت کند.

در ادامه این همایش سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تشکر از تشکل‌ها و سمن‌های فعال در حوزه ارائه خدمات روانشناسی و نیز تقدیر از آتش‌نشانان گفت: در گزارشی که در مجلس تدوین کرده بودیم عنوان شد پلاسکو می‌توانست به چنین حادثه بزرگی منجر نشود.

وی با تاکید بر اینکه باید در امور به مردم اتکا کنیم ادامه داد: در تمام حوادث اولین گروهی که به فریاد آسیب‌دیدگان می‌رسند روانشناسان هستند.

خدادادی با تاکید براینکه هر آنچه که دولت در خصوص حادثه پلاسکو تصویب کرد نتیجه تلاش و پیشنهاد همکاران من در کمیسیون اجتماعی مجلس بود عنوان کرد: فردای روز حادثه کمیسیون اجتماعی جلساتی با وزارت تعاون تشکیل داد و مصوبات آن از طریق وزارت رفاه به دولت پیشنهاد شد که امیدواریم باعث ایجاد آرامش در شهر شده باشد.

کد N1655339

وبگردی