آفتاب

الزام ارائه دستورالعمل مشخص برای نرخ سود بانکی/تورم، کیفیت و بهره وری سه متغیر تعیین قیمت خودرو

الزام ارائه دستورالعمل مشخص برای نرخ سود بانکی/تورم، کیفیت و بهره وری سه متغیر تعیین قیمت خودرو

شیوا گفت: این قانون است که هر کالای وارداتی برای خدمات پس از فروش باید نمایندگی در کشور داشته باشد لذا زمانی که موضوعی قانون شود باید اجرا شود.

رضا شیوا ، رییس شورای رقابت در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه سهام عدالت که صبح امروز در محل سالن اجلاس سران برگزار شد در خصوص واردات خودرو در جمع خبرنگاران گفت:افرادی می‌توانند واردات خودرو را انجام دهند که دارای نمایندگی رسمی درکشور باشند و متولی این امر هم وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی افزود: این قانون است که هر کالای وارداتی برای خدمات پس از فروش باید نمایندگی در کشور داشته باشد لذا زمانی که موضوعی قانون شود باید اجرا هم شود.

شیوا در مورد روش تعیین نرخ خودرو تصریح کرد: قیمت خودروهای داخلی بر اساس سه متغیر تعیین می‌شود، متغیر تورم نهاده‌های تولید، متغیر کیفیت و متغیر بهره‌وری که سال به سال این موارد بررسی می‌شودو از بانک مرکزی می‌خواهیم که اطلاعات آن را به ما بدهند و زمانی که اطلاعات در مورد تورم داده شد و همچنین موضوع متغیر کیفیت نیز بررسی شد به جمع بندی می‌رسیم .

وی در مورد نرخ سود بانکی و کنترل نرخ سود سپرده بانکها نیز افزود: انتظار ما این است که شورای پول و اعتبار که رگولاتور بازار پولی کشور است وظیفه خود را به نحو مطلوبی انجام دهد به این معنا که این نرخ دارای دستورالعمل مشخصی باشد.

شیوا تصریح کرد: هر بازاری که انحصاری است باید هزینه دستورالعمل آن از طریق رگولاتور تنظیم شود و نباید انرا به بازار واگذار کرد زیرا این بازار ، بازاری رقابتی است و باید بانکها را ازاد بگذارند و با تعیین سقف و کف بازارشان را تغییر دهند.

 

 

 

کد N1655274

وبگردی