آفتاب
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار:

پس از برجام 63 شرکت خارجی در منطقه آزاد چابهار به ثبت رسیده است

پس از برجام 63 شرکت خارجی در منطقه آزاد چابهار به ثبت رسیده است

چابهار - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: پس از تصویب برجام و برداشتن تحریم ها، 63 شرکت سرمایه گذاری خارجی در محدوده منطقه آزاد چابهار به ثبت رسیده است.

عبدالرحیم کردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین از سال 1373 تا قبل از تصویب برجام 240 شرکت در منطقه به ثبت رسیده که این نشان دهنده تمایل سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای حضور در منطقه راهبردی چابهار است.
وی افزود: منطقه آزاد چابهار در پیکره های تجاری، صنعتی، مسکونی، روستای تیس، گردشگری، کارگاهی، صنایع سبک و سنگین در سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با کیش و قشم در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرد.
وی اظهار داشت: یکی از اهداف تاسیس منطقه آزاد چابهار صادرات و ترانزیت کالا به کشورهای همسایه، آسیای میانه و افغانستان است.
وی گفت: متاسفانه بعد از گذشت بیش از 2 دهه از تاسیس سازمان منطقه آزاد در چابهار، هنوز این منطقه فرودگاه بین المللی، خط منظم کشتیرانی، بندر برای ترانزیت و صادرات کالا و راههای استاندارد ترانزیتی ندارد و با این شرایط نمی تواند موفقیت لازم را داشته باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در فضای پسابرجام 15 تفاهمنامه سرمایه گذاری به امضا رسیده که نوید دهنده رشد و توسعه منطقه است.
کردی گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار توجه ویژه ای برای سرمایه گذاری در این منطقه دارد و تمام اقدامات و همکاری ها را برای ثبت شرکت ها و مشاوره انجام می دهد.
وی توجه به آموزش و بهداشت را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بعد از گذشت بیش از 2 دهه از تاسیس منطقه آزاد چابهار، کار ساماندهی و بهسازی روستای تیس با اعتبار 270 میلیارد ریال تازه آغاز شده است.
وی تصریح کرد: چابهار ظرفیت های فراوانی نظیر گردشگری، تجارت و ترانزیت دارد و سرمایه گذاران می توانند با امنیت کامل به فعالیت مشغول باشند.
شهرستان چابهار با 260 هزار نفر جمعیت در 645 کیلومتری زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان واقع شده است.
3043**3042/ 6075* خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده:زهرا هجینی نژاد
کد N1655150

وبگردی