آفتاب
معاون وزیر راه :

جایگزینی 350 تریلر فرسوده توسط شرکت ماموت البرز در کشور

جایگزینی 350 تریلر فرسوده توسط شرکت ماموت البرز در کشور

کرج-ایرنا- معاون وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که 350 دستگاه تریلر و کشنده جدید توسط شرکت خودروسازی ماموت استان البرز در یک ماه گذشته جایگزین خودروهای فرسوده در بخش حمل ونقل جاده ای کشور شد.

به گزارش ایرنا، داود کشاورزیان روز سه شنبه در مراسم واگذاری سیصد وپنجاهمین کشنده پرقدرت ایران در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز به بخش خصوصی افزود: در یک ماه گذشته 400 دستگاه تریلر فرسوده در شرکت ماموت البرز اسقاط و 350 دستگاه تاکنون جایگزین آنها شده است.
وی بیان داشت: این روند بیانگر آن است که شرکت خودروسازی ماموت توانسته به تعهدات خود عمل کند.
رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور بیان داشت: طبق ماده 12 قانون کامیون هایی که بالای 35 سال عمر دارند باید تعویض شوند.
وی گفت: براساس این ماده قانونی 65 هزار خودرو سنگین در طول 5 سال باید در کشور جایگزین شوند.
کشاورزیان از ورود خودروی سبز که با دانش بسیار بالا تولید شده توسط ماموت را یکی از مهمترین اقدامات خوب بیان کرد و افزود: با ورد این خودرو به ناوگان حمل و نقل جاده ای گام موثری درکاهش آلایندگی هوا برداشته می شود.
مدیرعامل سازمان بهینه سازی سوخت کشور نیز در این مراسم از سرعت عمل طرح نوسازی خودرو توسط بزرگترین شرکت تریلر سازی کشور قدردانی کرد و گفت: توانمندی ماموت بسیا ر بالا است و بانک ها باید در این زمینه هماهنگ تر عمل کنند تا این حرکت سرعت بیشتری پیدا کند .
علی وکیلی افزود: جایگزینی 5 هزار دستگاه خودرو سنگین از تعهدات شرکت ماموت است که تا امروز توانسته سرعت خوبی در واگذاری ها داشته باشد.
وی تاکید کرد که پشتیبانی مالی از این پروژه بسیار مهم است زیرا خودروهای فرسوده هر سال خسارت زیادی به جان و مال و محیط زیست کشور وارد می کنند.
وکیلی از کند بودن حمایت مالی بانک ها انتقاد کرد و گفت: باید پشتیبانی مالی همگام با تولید باشد تا متقاضیان به موقع خودرو خود را اسقاط و تریلر جدید تحویل بگیرند.
وی افزود : خودروهای تولیدی شرکت ماموت حدود 30 لیتر در 100 کیلو متر صرفه جویی سوخت دارند که رقم بالایی است.
رئیس هیات مدیره مجتمع صنعتی ماموت گفت :هدف از نوسازی خودروهای سنگین فقط مصرف سوخت و ایمنی نیست بلکه ارائه و طراحی خودرویی است که دوستدار محیط زیست باشد.
مهرزاد فردوس افزود: در سال 96 درجاده های ایران سبزترین خودروها به لحاظ فعالیت زیست محیطی خودنمایی خواهند کرد.
وی گفت: خودروسبز با گذر از تمام آزمایش ها به موتور هوشمند و فیلتر دی. پی. اف مجهز است که ورودی هوا به ماشین اگر چه آلوده است ولی خروجی آن کاملا تمیز و فاقد هر گونه آلایندگی زیست محیطی است .
فردوس افزود: خودروی تولیدی اسکانیا که به سفارش ماموت به این فرایند مجهز شده به نوعی هوا را تصفیه می کند.
رئیس هیات مدیره بزرگترین شرک تریلر سازی خاورمیانه ابراز امید واری کرد که این طرح باهمکاری همه دست اندر کاران در زمان مقرر به اتمام برسد.
فردوس گفت : تا کنون بیش از 3700 نفر برای تعویض خودرو ثبت نام کرده اند و ما مشکلی در تحویل خودرو نداریم.
6155/1535خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
کد N1655033

وبگردی