آفتاب

عدم استفاده از شبکه اینترنت در فرایند برگزاری انتخابات

عدم استفاده از شبکه اینترنت در فرایند برگزاری انتخابات

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشورگفت:از شبکه‌ای اختصاصی در انتخابات بهره می‌بریم و به هیچ عنوان از شبکه اینترنت در هیچ یک از فرایند انتخابات استفاده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امیر شجاعان در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز در زمینه مخابرات و زیر ساخت‌های استان‌ها و مراکز استان‌ها در ستاد انتخابات کشور  مباحث انتخابات رایانه‌ای و زیرساخت‌هایی که برای انجام انتخابات در دستور کار است را  مرور کردیم.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور ادامه داد : امروز ما زیر ساخت‌های بسیار خوبی برای برگزاری انتخابات داریم و دغدغه‌مان در این زمینه برطرف شده است و  به جز مناطق دور افتاده که آنها را هم به شکلی مدیریت خواهیم کرد  به لحاظ زیر ساخت ارتباطی هیچ مشکلی نداریم. 

او تاکید کرد: در انتخابات برای ارتباطات از شبکه امن و داخلی استفاده می‌کنیم که شبکه‌ای اختصاصی است و تمامی زیر ساخت‌ها تحت کنترل ما قرار دارد و به هیچ عنوان از شبکه اینترنت در هیچ یک از فرایند انتخابات  استفاده نمی‌شود.

شجاعان درباره اینکه در صورت وجود خلاء عملکرد، سیستم پشتیبان به چه صورتی عمل‌ می‌کند،گفت: برای هر شبکه‌ای یک شبکه پشتیبان هم در نظر گرفته شده است، علاوه براینکه تمامی فرایندهای دستی ما در کنار فرایندهای یارانه‌ای کاملا موجود است.

او تاکید کرد: اگر تمامی زیر ساخت‌ها از بین برود که قطعا اینگونه نخواهد بود ما آمادگی آن را داریم با مکانیزم‌های دستی کارمان را پیش ببریم و با توجه به تجربیات گذشته نگرانی از این جهت وجود ندارد.

کد N1654991

وبگردی