آفتاب
وزیر آموزش و پرورش:

رسانه‌ها مسائل تخصصی در آموزش و پرورش را فراموش کرده‌اند

رسانه‌ها مسائل تخصصی در آموزش و پرورش را فراموش کرده‌اند

اصفهان – وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیشترین دغدغه امروز رسانه‌ها و سوال آنها از مسئولان آموزش و پرورش درخصوص مسائل معیشتی معلمان است،گفت: مسائل تخصصی حوزه آموزش فراموش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح مدرسه خیرساز قریب شجاعی در اردستان با اشاره به اینکه احداث مدارس به واسطه خیرین می‌تواند تعصب خاصی را در دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند ایجاد کند، اظهار داشت: دانش آموزان این مدارس با تعصب بیشتری برای توسعه و آبادانی شهرشان تلاش خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین دغدغه امروز رسانه‌ها  و سوال آنها از مسئولان آموزش و پرورش در خصوص مسایل معیشتی معلمان است، افزود: این در حالی است که مسایل تخصصی حوزه آموزش فراموش شده است.

وزیر آموزش و پرورش اولویت آموزش و پرورش را رسیدگی به مناطق محروم دانست و گفت: بهبود فضاهای آموزشی، ارتقای سطح آگاهی معلمان و بهبود محتوای آموزشی از اقدامات در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در حوزه مهارت آموزی به دانش آموزان دچار کاستی است، تصریح کرد: در حوزه آموزش عملکرد خوبی را داشته‌ایم و باید مهارت را تقویت کنیم.

احمدی دانش آشتیانی با تاکید بر اینکه مشارکت خانواده و جامعه در کنار آموزش و پرورش برای تربیت دانش آموزان امری ضروری است، ابراز داشت: آموزش و پروئرش سرمایه‌ جاری جامعه است و از این رو باید زیرساخت‌های آن در سطح جامعه ارتقا یابد.

وی به تنوع ایجاد شده در راه‌های مهارت آموزی و دانش‌آموزی به افراد جامعه اشاره کرد و افزود: باید از این ابزارها نهایت بهره برداری را داشته باشیم و هدفمند از این ابزار استفاده کنیم.

کد N1654978

وبگردی