آفتاب

برنامه‌هایی برای رفاه معلمان داریم که اطلاع‌رسانی می‌کنیم

برنامه‌هایی برای رفاه معلمان داریم که اطلاع‌رسانی می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رفاه معلمان برنامه‌هایی داریم که زمانی که به نتیجه رسید همه را از آن مطلع خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی عصر امروز در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز قریب شجاعی در زواره شهرستان اردستان اظهارکرد: یکی از اهداف وزارت آموزش و پرورش این است که اهداف درسی باید منطقه‌ای شده و دانش‌آموزان با آداب و رسوم منطقه خود آشنا شوند.

وی ادامه داد: این کار سبب می‌شود تا تعصب و تعلق به هر منطقه برای دانش آموز بوجود آید و از علم خود در برای توسعه منطقه خود استفاده کند.

دانش آشتیانی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر پرسش‌های خبرنگاران از ما درباره مسائل معیشتی معلمان است تا بحث‌های تخصصی آموزشی، اظهار کرد: ۹۹ درصد سئوال از ما درباره حقوق معلمان است لذا باید کاری کرد که خبرنگاران و رسانه‌ها بیشتر به مسائل تخصصی و فرهنگی بپردازند و چالش‌های آموزش و پرورش را مطرح کنند.

وی تاکید کرد: برای رفاه معلمان برنامه‌هایی داریم که زمانی که به نتیجه رسید همه را از آن مطلع خواهیم کرد ولی اولویت ما رسیدگی به مناطق محروم از جنبه‌های فضاهای آموزشی و کاربردی کردن آموزش، توانمندسازی معلمان و بهبود محتوای آموزشی و تاثیرگذاری آموزش و پرورش در رشد و توسعه مناطق خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اصل و اساس مدرسه تربیت است که عام است و شامل دانش آموختن، مهارت و تجربه می‌شود، گفت: در قسمت دانش آموختن شاید وظیفه خود را به طور کامل انجام داده باشیم اما در بخش مهارت جای کار بسیار است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم انسانی را تربیت کنیم که برای جامعه مفید باشد تنها مدرسه نیست که باید این کار را انجام دهد بلکه جامعه و خانه باید در این کار دخیل باشد. اگر معلمی شغل انبیاست و اگر آموزش و پرورش سرمایه جاری کشور است باید زیرساخت‌های رشد جامعه هم فراهم شود.

دانش آشتیانی گفت: امروز هدف اصلی آموزش، مهارت زندگی همراه با آموزش درسی است که می تواند کارایی لازم را داشته باشد. انتقال دانش امروز از طریق شبکه‌های مجازی و تکنولوژی‌های جدید نیز صورت می‌گیرد ولی با تشکل‌های مختلف باید برای انتقال آموزش و مهارت در مدرسه‌ها، دانش‌آموزان را در مسیر توسعه قرار داد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تمامی افراد مسئول در داخل مدرسه مسئولیت تربیت فرزندان را بر عهده دارند و در طرح درس ها هدف آموزش و پرورش مسائلی است که فرزندان به آن نیاز دارند و اگر می خواهیم قدرت تفکر دانش آموزان را بالا ببریم باید در طرح درس کارایی لازم را پیش بینی کرده و دانش آموزان را به تفکر واداریم.

وی تاکید کرد: رفتار، صحبت، کردار و عمل معلم در کلاس برای دانش آموزان الگو است و باید دقت لازم را داشته باشند تا رفتاری از خود بروز ندهند که برای دانش آموزان الگو شده و خلاف مصلحت شود.

کد N1654517

وبگردی