آفتاب

اشتغال مولد و فقرزدا از اهداف اصلی برنامه‌ریزی‌های حوزه اشتغالزایی

اشتغال مولد و فقرزدا از اهداف اصلی برنامه‌ریزی‌های حوزه اشتغالزایی

معاون وزیر کار اشتغال مولد و فقرزدا را از اهداف اصلی برنامه‌ریزی‌های حوزه اشتغالزایی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی منصوری در پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی بخش‌خصوصی و دولت اظهار کرد: اشتغال مولد و فقرزدا از اهداف اصلی برنامه‌ریزی‌های حوزه اشتغالزایی است.

وی با بیان اینکه سال 93 نرخ مشارکت زنان در بازار کار به 81 درصد رسیده، گفت: بخشی از این نیاز به دلیل ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به بازار کار صورت گرفته است.

معاون توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سال 890 هزار ورودی به دانشگاه داریم که همین موجب شده نرخ مشارکت به صورت جدی بالا رود.

وی با بیان اینکه جمعیت فعال کشور از حدود 23 میلیون و 800 هزار نفر به 26 میلیون و 600 هزار نفر رسیده، گفت: جمعیت فعال کشور نیازمند ظرفیت‌های جدیدی در بستر اشتغال هستند ضمن اینکه باید آموزش‌های لازم برای ورود به باز کار فراهم شود.

منصوری با بیان اینکه سیاست‌های کلان نرخ بیکاری را پایین می‌آورد، گفت: اشتغال در خدمات رو به افزایش و در صنعت رو به کاهش است؛ به بیان دیگر اشتغال از بخش کشاورزی به خدمات متمایل شده است.

وی با بیان اینکه در بخش پوشاک 540 هزار نفر کار می‌کنند،‌ متذکر شد: قراردادهای بسیاری میان تولیدکنندگان داخلی با برندهای خارجی منعقد شده است.

معاون توسعه و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با اشاره به سند ملی اشتغال در برنامه ششم توسعه تصریح کرد: این در واقع همان سند کار شایسته است که سالانه 8 /0 درصد از بیکاری می‌کاهد.

کد N1654426

وبگردی