آفتاب

عجیب‌ترین رسوم قبیله‌ای در جهان/ تصاویر

عجیب‌ترین رسوم قبیله‌ای در جهان/ تصاویر

انسان‌ها از هزاران سال پیش تعمداً بدنشان را دست‌کاری می‌کرده‌اند. این کار همواره دلایل متفاوتی داشته است: از دلایل فرهنگی گرفته تا باورهای مذهبی و معنوی؛ برخی اما تنها برای جلب توجه نزد جنس مقابل دست به این قبیل کارها می‌زنند!

برای مثال زنان قبیله آپاتانی در آروناچال پرادش هند از مهره‌های تزیینی بدریخت برای کاهش میزان زیبایی‌شان استفاده می‌کنند تا کمتر در معرض آسیب مردان قبایل دیگر قرار گیرند؛ البته ناگفته نماند که این سنت دیگر رونق گذشته را ندارد.

تیز کردن دندان‌ها نیز عملی سنتی است که ریشه این فرهنگ به مردان اولیه بازمی‌گردد. این کار در اغلب سنت‌ها به خاطر القای بار منفی کنار گذاشته شده اما مردان برخی از قبایل برای مشخص کردن جایگاه اجتماعی و سن خود و یا ترساندن حیوانات وحشی کنار گذاشته شده است.

زنان قبیله "مورسی" در اتیوپی، دیسک‌های مدور و بزرگ را بر روی لب‌هایشان جای می‌دهند. آن‌ها در ابتدا دیسک کوچکی را روی لب پایینی جا می‌دهند و به تدریج قطر دیسک‌ها را افزایش می‌دهند. ممکن است این کار دراماتیک و دردناک به نظر برسد اما در فرهنگ مورسی (Mursi)، هر اندازه که دیسک بزرگتر باشد، بر میزان جذابیت و زیبایی آن زن نیز افزوده می‌شود.

میل آنلاین به سراسر جهان سفر کرد تا چنین رسوم و فرهنگ‌هایی را شناسایی کند. / فرادید
کد N1654333

وبگردی