آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

تشریح برنامه های تیم ملی تنیس روی میز برای مسابقات آسیایی وجهانی

تشریح برنامه های تیم ملی تنیس روی میز برای مسابقات آسیایی وجهانی

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز برنامه‌های این تیم را برای سه رویداد آسیایی و جهانی سال آینده تشریح کرد و گفت: پیش از حضور در مسابقات جهانی یک اردوی برون مرزی خواهیم داشت.

جمیل لطف الله نسبی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تیم ملی تنیس روی میز طی سه ماه نخست سال آینده باید در سه رویداد بین المللی شرکت کند، گفت: مسابقات قهرمانی آسیا (۲۰ تا ۲۷ فرودرین ماه - چین)، بازی های کشورهای اسلامی (۲۷ اردیبهشت ماه تا اول خردادماه - آذربایجان) و مسابقات قهرمانی جهان (۲ تا ۷ خردادماه - آلمان) سه رویدادی است که به ترتیب باید فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال آینده در آنها حضور داشته باشیم. بر همین اساس برنامه های تمرینی خود را به گونه ای پیش بینی کرده ایم که به ترتیب بتوانیم برای هر یک از این مسابقات به اوج آمادگی برسیم.

وی با یادآوری اینکه بر اساس نتایج به دست آمده در رقابت های انتخابی تیم ملی، برای هر یک از مسابقات قهرمانی آسیا، بازی های کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی جهان ترکیب متفاوتی برای اعزام انتخاب شده است، ادامه داد: در مجموع امسال اردوی آماده سازی نداریم. اردوهای تیم ملی به طور رسمی از ۶ فروردین ماه آغاز می شود و به صورت منظم تا زمان مسابقات قهرمانی جهان ادامه خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تصریح کرد: برای آغاز اردوهای تیم ملی فقط بازیکنان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا یعنی افشین نوروزی، امین میرالماسی، میعاد لطف الله نسبی، حمیدرضا طاهرخانی و آروین روئین تن در تمرینات شرکت خواهند داشت. البته بازیکنان چینی که به عنوان حریف تمرینی به ایران آمده اند و دو سه بازیکن دیگر نیز در تمرینات شرکت خواهند داشت اما ترکیب اصلی اردونشینان را همان نفرات اعزامی به محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در چین تشکیل خواهند داد.

لطف الله نسبی با بیان اینکه تیم ملی تنیس روی میز بلافاصله بعد از بازگشت از محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا باید برای حضور در بازی های کشورهای اسلامی آماده شود، گفت: حد فاصل این دو رویداد یک برنامه ویژه برای نوشاد و نیما عالمیان داریم. نیما به خاطر مصدومیت اصلا در مسابقات انتخابی حضور نداشت و نوشاد هم در میانه این رقابت ها اعلام انصراف کرد. به همین دلیل این دو بازیکن در ترکیب تیم اعزامی به چین نیستند اما برای بازی های کشورهای اسلامی در ترکیب تیم قرار خواهند داشت. به همین دلیل حد فاصل این دو رویداد (مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های کشورهای اسلامی) یک برنامه ویژه برای آنها پیش بینی شده است.

وی افزود: قرار است نوشاد و نیما عالمیان در یک دوره رقابت های چلنج به میزبانی اسلوونی و کرواسی شرکت کنند. این دو رویداد به ترتیب ۶ تا ۱۰ و ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار می شود. در رقابت های چلنج ابتدا بازیکنان شرکت کننده به صورت گروهی با هم دیدار می کنند. سپس دیدارهای شان را به صورت حذفی دنبال می کنند. شاید بازیکنان خیلی قوی در این گونه مسابقات شرکت نداشته باشند اما به خاطر تعدد دیدارها، رقابت های خوبی برای آماده شدن و کسب تجربه خواهد بود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر یادآور شد: اردوی آماده سازی ویژه بازی های کشورهای اسلامی به صورت رسمی طی روزهای ۱۷ تا ۲۶ اردیبهشت ماه پیگیری می شود. بعد از اتمام کارمان در باکو آذربایجان و بازگشت به ایران هم بلافاصله اردوی تمرینی برای مسابقات قهرمانی جهان را آغاز می کنیم.

لطف الله نسبی خاطرنشان کرد: تقریبا برای هر یک از رویدادهایی که در پیش داریم، یک مرحله اردوی تمرینی خواهیم داشت. قصد داریم اردوی تمرینی مسابقات قهرمانی جهان را به صورت برون مرزی برگزار کنیم. مسابقات جهانی در آلمان برگزار می شود. در حال رایزنی هستیم تا اردوی برون مرزی خود را نیز در این کشور برگزار کنیم. این اردو برای روزهای ۲ تا ۷ اردیبهشت ماه پیش بینی شده است.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در پایان ابراز امیدواری کرد که بازیکنان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا، بازی های کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی جهان بهترین نتیجه را به دست بیاورند.

کد N1653768

وبگردی