آفتاب

۲۰ هزار بازرس بهداشت در برنامه سلامت نوروزی فعالیت می‌کنند

۲۰ هزار بازرس بهداشت در برنامه سلامت نوروزی فعالیت می‌کنند

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با اشاره به نظارت و بازرسی ۲۰هزار بازرس بهداشت در برنامه سلامت نوروزی از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب بر اماکن عمومی و اغذیه فروشی‌ها گفت: انتظار همه مردم و خانواده‌ها این است که ارائه کنندگان و فروشندگان مواد غذایی و آشامیدنی امانتدار مردم باشند و انصاف را در عرضه مواد غذایی رعایت کنند.

به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم مانور برنامه سلامت نوروزی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و افزایش نیروهای بهداشتی از طریق خرید خدمت علاوه بر نیروهای موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: تلاش می‌کنیم تمام اماکن عمومی و مراکز عرضه مواد غذایی با همکاری اتحادیه‌های صنفی و با بهره‌گیری از تجهیزات جدید آزمایش در محل حداقل یکبار بازرسی شوند.

وزیر بهداشت با بیان این که سازمان‌های مختلفی مثل غذا و دارو، دامپزشکی و اصناف درحوزه سلامت مواد غذایی فعالیت دارند، تاکید کرد: باید همه دستگاه‌های مسئول وظیفه خود را به درستی انجام دهند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

وي با تاکید بر ضرورت رعایت حداقل استانداردهای بهداشتی در ارائه مواد غذایی و بهداشت از سوی مراکز عمومی و ارائه دهنده مواد غذایی افزود: در صورتی که تخلف از سوی واحدهای صنفی کوچک باشد به آنها تذکر داده می شود و در مراحل بعدی جریمه و معرفی به مراجع قضایی صورت می‌گیرد.

هاشمی با اشاره به نظارت و بازرسی 20هزار بازرس بهداشت در برنامه سلامت نوروزی از ساعت ۸ صبح تا 10 شب بر اماکن عمومی و اغذیه فروشی‌ها، افزود: انتظار همه مردم و خانواده‌ها این است که ارائه کنندگان و فروشندگان مواد غذایی و آشامیدنی امانتدار مردم باشند و انصاف را در عرضه مواد غذایی رعایت کنند.

وزیر بهداشت در ادامه در خصوص نظارت بر دستفروش‌ها گفت: وزارت بهداشت طبق قانون وظیفه دارد بر مراکز شناسنامه دار و دارای مجوز نظارت کند و نظارت بر دستفروشی‌ها و عرضه کنندگان مواد غذایی در کنار خیابان به عهده صنوف، وزارت کشور و شهرداری‌هاست.

هاشمی با بیان این که بخش مهمی از تخلفات، مربوط قاچاق و واردات غیر قانونی است، افزود: باید دستگاه‌های مرتبط در این زمینه نظارت کنند.

وی با بیان این که سازمان‌های مختلفی مثل غذا و دارو، دامپزشکی و اصناف درحوزه سلامت مواد غذایی فعالیت دارند، تاکید کرد: باید همه دستگاه‌های مسئول وظیفه خود را به درستی انجام دهند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

کد N1653392

وبگردی