آفتاب

تعیین تکلیف بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خرید تجهیزات دانشگاهی، آزمایشگاهی و ‌آموزشی

تعیین تکلیف بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خرید تجهیزات دانشگاهی، آزمایشگاهی و ‌آموزشی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک‌های عامل را مجاز به پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به برخی دستگاه‌ها برای خرید تجهیزات و به روزرسانی آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۶، بند الحاقی ۲ به تبصره ۴ این لایحه را اصلاح کردند.

بنابر این مصوبه، در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های عامل برای خرید تجهیزات و به روزرسانی آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی به تفکیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۶ هزار میلیارد ریال، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ۴ هزار میلیارد ریال، دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲ هزار میلیارد ریال، دانشگاه پیام نور ۴ هزار میلیارد ریال،‌ دانشگاه فرهنگیان ۱۲۰۰ میلیارد ریال، دانشگاه آزاد اسلامی ۲ هزار میلیارد ریال، دانشگاه جامع علمی کاربری ۸۰۰ میلیارد ریال، سازمان تحقیقات،‌ آموزش و ترویج کشاورزی ۴ هزار میلیارد ریال، جهاد دانشگاهی ۱۲۰۰ میلیارد ریال، دانشگاه شهید رجایی و هنرستان‌های آموزش و پرورش ۲ هزار میلیارد ریال و پارک‌های علم و فناوری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بر اساس فهرست مورد توافق وزارتخانه‌های مذکور و سازمان برنامه و بودجه کشور و با تضمین هیأت امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مذکور پرداخت می‌شود.

این تسهیلات پس از توقف دوساله از محل درآمد اختصاصی آنها و متناسب با میزان دریافتی و مبتنی بر زمان‌بندی مورد تفاهم با بانک‌ها بازپرداخت می‌شود. تجهیزات آزمایشگاه‌های تحقیقاتی موضوع این بند فقط در مواردی که بنا به اعلام معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و یا وزارتخانه تخصصی مربوطه مشابه داخلی ندارند، از شرکت‌های خارجی تأمین می‌شود.

کد N1653036

وبگردی