آفتاب
در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

پاسخ آموزش و پرورش به نارضایتی فرهنگیان از محل‌های اسکان نوروزی/ مدرسه و کلاس محل اقامت نیست اما ناچاریم

پاسخ آموزش و پرورش به نارضایتی فرهنگیان از محل‌های اسکان نوروزی/ مدرسه و کلاس محل اقامت نیست اما ناچاریم

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش به نارضایتی برخی فرهنگیان از محل‌های اسکان نوروزی پاسخ داد.

عباسعلی باقری، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه برای نوروز ۹۶ آمادگی پذیرایی از ۱ میلیون خانوار را در مراکز رفاهی، آموزشی و اردوگاه ها در استان‌ها داریم، اظهار داشت: برای پذیرایی از فرهنگیان عزیز حدود ۳۰ هزار نفر از همکاران ما بسیج شده‌اند تا خدمات خوبی به مسافران ارائه دهند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش افزود: ثبت‌نام اینترنتی ۲۵ درصد از فضای اسکان موقت فرهنگیان در نوروز ۹۶ از روز پنجم اسفندماه از طریق سامانه www.eskan.medu.ir آغاز می‌شود و تا بیست و دوم اسفند ۹۵ این مهلت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در نوروز ۹۶ تمام تلاش خود را برای تجهیز امکانات در دو بخش «الف» و «ب» خواهیم کرد، گفت: در حال حاضر جامعه هتلداران نسبت به ارائه خدمات آموزش و پرورش به همکاران فرهنگی اعتراض کرده است و می‌گوید؛ چرا اینقدر امکانات فراهم کرده‌اید؟ ما می‌گوییم ۳۰ هزار همکار ما در نوروز به سختی افتاده‌اند و یک مختصر امکاناتی برای این افراد فراهم کرده‌ایم؛ چرا که خیلی از مواقع استانداران و فرمانداران می‌گویند، مردم در راه مانده‌اند و ما ناچار هستیم که این امکانات را در اختیار فرهنگیان و مردم قرار دهیم.

باقری همچنین در پاسخ به سوالی درباره نارضایتی فرهنگیان از کیفیت برخی مراکز و اینکه از امکانات بهداشتی مناسبی برخوردار نیستند، گفت: ما معتقدیم مدرسه و کلاس درس، جای اسکان و اقامت نیست،‌ بلکه جای سوادآموزی است، اما ناچار هستیم، چرا که برخی از مکان‌ها، امکانات گردشگری ندارند و یا همکاران ممکن است؛ توان مالی برای رفتن به مکان دیگر و یا هتل را نداشته باشند. بنابراین حداقل‌هایی را در نظر گرفته‌ایم و مطمئن هستیم هر کاری کنیم، باز هم کلاس درس، محل اقامت نمی‌شود و همیشه این مشکل وجود داشته است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه بالای ۵ برابر سال قبل اعتبار برای اسکان فرهنگیان پیش بینی شده است، افزود: اگر در قشم و یا بندر گناه تحقیق کنید، می‌بینید که اگر مراکز ما نباشد مردم دچار بحران می‌شوند؛ چرا که از امکانات مدرسه از جمله آب و ... استفاده می‌کنند و یا در حیاط مدرسه حتی چادر می‌زنند.

کد N1653024

وبگردی