آفتاب

اختصاص 1000میلیارد ریال برای تولید واکسن فلج اطفال در البرز

اختصاص 1000میلیارد ریال برای تولید واکسن فلج اطفال در البرز

کرج-ایرنا- رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت که مجلس شورای اسلامی 1000 میلیارد ریال برای تولید واکسن فلج اطفال تزریقی به این موسسه اختصاص داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از موسسه تحقیقاتی واکسن وسرم سازی رازی، دکتر حمید کهرام با اشاره به اینکه این واکسن برعکس واکسن خوراکی از ویروس کشته تولید می شود، افزود: اختصاص این اعتبار بیانگر اعتماد و حمایت مجلس شورای اسلامی از موسسه رازی است.
وی با بیان داشت: این بودجه روز گذشته با رای نمایندگان مردم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از محل بودجه عمومی سال 96 به موسسه رازی اختصاص یافت.
کهرام گفت: با توجه به اینکه بر اساس مصوبه سازمان بهداشت جهانی از سال 2018 واکسن کشته تزریقی فلج اطفال در کل دنیا، جایگزین واکسن زنده خوراکی خواهد شد، تولید کافی این واکسن از اهمیت بالایی برخوردار است.
رئیس موسسه رازی ادامه داد: ایران با کمال افتخار با تولیدات موسسه رازی در زمره 10 کشوری قرار گرفته که این واکسن را تولید می کند، لیکن در زمان حاضر ویروس این واکسن به صورت زنده بوده و به شکل خوراکی مصرف می شود.
وی با بیان اینکه در واکسن تزریقی فلج اطفال، ویروس کشته به کار می رود که ریسک ابتلا به بیماری را به شدت کاهش می دهد، اضافه کرد: اکنون دانش فنی تولید واکسن فلج اطفال تزریقی در موسسه رازی وجود دارد و این در حالی است که تنها در 5 کشور جهان شاهد این مهم هستیم.
کهرام تاکید کرد: با اختصاص 1000 میلیارد ریال توسط مجلس شورای اسلامی، سایت تولید واکسن فلج اطفال تزریقی کشور در موسسه احداث می شود و به تولید انبوه این واکسن دست خواهیم یافت.
چندی پیش ایران گواهینامه ریشه کنی فلج اطفال را از سازمان بهداشت جهانی دریافت کرد که این امر موفقیت تولیدات موسسه رازی را نشان می دهد .
6156/ 6155خبرنگار: نوشین طهماسبی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
کد N1652983

وبگردی