آفتاب

سازمان تامین اجتماعی نیمی از مردم ایران را تحت پوشش دارد / ۲۴ هزار پرونده معوقه داشتیم

سازمان تامین اجتماعی نیمی از مردم ایران را تحت پوشش دارد / ۲۴ هزار پرونده معوقه داشتیم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی نیمی از مردم ایران را تحت پوشش دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید تقی نوربخش در جشنواره نیکوکارآفرین اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی نیمی از مردم ایران را تحت پوشش دارد و با توجه به همه کاستی‌ها نقش مهمی دارد. ۵۵۰۰ میلیارد تومان در این سازمان تجهیز منابع می‌شود و پرداخت داریم در این شرایطی که از نظر نقدینگی کشور دچار کمبود هستیم.

وی ادامه داد: سازمان تامین‌اجتماعی در 30 سال اول دریافت‌کننده است و پس از آن باید پرداخت کند. سازمان تامین اجتماعی هرچه به سال‌های عمرش افزوده می‌شود افزایش پرداخت دارد. چرا ما یک‌سوم کل بودجه کشور را به هزینه درمان اختصاص می‌دهیم؟ چرا به ما یک‌میلیون مستمری‌بگیر اضافه شد. دو میلیون مستمری‌بگیر تبدیل به سه میلیون نفر شدند.

نوربخش خاطرنشان کرد: باید از کار آفرینان تشکر کنم که در این وضعیت به امور کارمندان خود رسیدگی می‌کنند.

رییس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به نگهداری از اموال مخاطبان سازمان تامین اجتماعی  گفت: سازمانی که پیش از روی کار آمدن دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید شش‌ماه مسئول مشخصی نداشت و این چند وقت با ارتباط با سازمان‌های نظارتی سعی کردیم از اموال شما نگهداری کنیم. البته مشکل زیاد داریم. زمانی که ما کار را شروع کردیم ۲۴ هزار پرونده معوقه داشتیم و اکنون تنها ۳۰۰ پرونده باقی مانده که به آنها  هم رسیدگی خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سال آینده در کتاب‌های درسی دانش آموزان درس تامین‌اجتماعی برای بالا بردن فرهنگ بیمه و دیگر مسائل مربوط به سازمان آورده خواهد شد.

همچنین معاون اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی گفت: هدف از این همایش این بود که سعی داشتیم با یک معیار مشخص از کارآفرینان تقدیر کنیم. ما با همکاری سازمان تامین اجتماعی فعالیت‌ها را بررسی کردیم و سعی ما این بود از آنهایی که توانستند میزان اشتغال رسمی خود را افزایش دهند تقدیر کنیم.

احمد میدری ادامه داد: ما به سمت سیاست‌گذاری‌های عینی حرکت می‌کنیم. سال‌ها آمار شاغلان اعلام می‌شد با نمونه‌گیری ولی اکنون ما از طریق آمارهای ثبتی این میزان را به دست می‌آوریم.

میدری با اشاره به وضعیت کودکان خاطرنشان کرد: با برخی خانواده‌ها که فرزندان‌شان مدرسه نیستند تماس گرفته‌ایم و این موضوع که باعث خوشحالی آنها هستیم و به این موضوع رسیدیم که در تهران اکثر این کودکان از کشور خارج شده‌اند ولی در استان‌های مرزی وضعیت بدی دارند که نگران‌کننده است.

معاون وزارت کار افزود: سامانه‌ای به وجود آمده که انجمن‌های خیریه اعلام می‌کنند یک کودک به چه دلیل نمی‌تواند درس بخواند و او را تحت‌نظر قرار می‌دهد. امیدواریم سال‌های آینده به این فعالیت‌ها ادامه بدهیم و به ثمره مفیدی برسیم.

کد N1652531

وبگردی