آفتاب
فرمانده نیروی زمینی ارتش:

آمریکایی ها حمله نظامی را به بایگانی منحوس خود سپرده اند

آمریکایی ها حمله نظامی را به بایگانی منحوس خود سپرده اند

مشهد ـ فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: آمریکایی ها حمله نظامی رابه بایگانی منحوس خود سپرده اند و تهدید هایشان توخالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ارشد قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا که در محل هتل تابان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در فارسی واژه اقتدار موجود است که آن را مترادف قدرت و نیرو بیان شده است اما باید عرض کنم که اقتدار به معنای کسب قدرت یا قدرت کسب شده است.

وی افزود: امروز تمام جهان جمهوری اسلامی را به عنوان یک قدرت بزرگ می شناسند؛ این سخن بنده به عنوان یک سرباز عادی نیست، بلکه بسیاری  از قدرت های بزرگ که در دشمنی خود قسم خورده اند و در گذشته نیز سیلی خورده اند تصریح می کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با طرح این پرسش که آیا این اقتدار در واقع وجود دارد یا خیر؟ سوال دیگر اینکه این اقتدار چگونه خلق شده و چگونه باید از آن دفاع و پاسداری کرد؟ ادامه داد: این که دشمنان از ما تعریف کنند و به عنوان کشوری با اقتدار یاد کنند بسیار اهمیت دارد؛ هیئت‌های اندیشه‌ورز نظام سلطه به این نتیجه رسیدند که ایران دو راه بیشتر نباید داشته باشد یا باید تن به خواسته‌های آن‌ها دهد و یا موجودیت فعلی آن تغییر کند.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به خواسته هایشان نیز افغانستان و عراق را که در مجاورت ایران بود اشغال کرده نظام سیاسی آن‌ها را از بین بردند و مشاهده می کنیم کشورهای جنوبی ایران نیز از متحدین آمریکا بوده و پایگاه‌های نظامی خود را در اطراف ایران گسترانده اند.

حیدری با اشاره به اینکه سربازان و نیروهای آمریکایی که اطراف کشورمان را اشغال کرده بودند نتوانستند وارد ایران شوند، گفت: البته آن ها اقتدار مارا با دقت و ظرافت بررسی کرده و در پایان کار به‌جایی رسید که موضع انفعالی گرفتند، لذا تصمیم گرفتند تمامی منافع و پایگاه‌هایشان را از تیررس نیروهای مسلح ایران خارج کنند؛ بزرگترین این پایگاه ها نیز در خلیج‌فارس و متعلق به هم پیمانتنشان یعنی کشورهای حاشیه خلیج فارس بود.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها حمله نظامی رابه بایگانی منحوس خود سپرده اند و تهدید هایشان توخالی است، تصریح کرد: نظام سلطه مدل رزم خود را تغییر داده و فرهنگ ما که نقطه اتکای آن اسلام ناب محمدی است را مورد آماج قرار داده اند این جنگ را نیز از طریق بیش از ۱۵۰ فرستنده رادیویی و تلویزیونی و شبکه های اجتماعی و اینترنت پیگیری می کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون پروژه نفوذ و اهداف و چگونگی آن عنوان کرد: امروزه نفوذ به دو صورت برنامه‌ریزی شده است که شامل نفوذ روی خواص و مسئولان است که محاسبات آن‌ها را بهم بزنند تا گمان کنند قدرتی نداشته و به سمت قدرت های دیگر متمایل شوند. البته این ها روی عموم مردم نیز کار می کنند تا باورهای مردم را سست کنند.

وی با اشاره به اینکه خون شهدا افتخار آفرین است زیرا همواره پیرو ولایت و گوش به فرمان امام خود بودند، گفت: این اقتدار باید ادامه پیدا کند و وقتی ادامه پیدا می‌کند که همگی ولایت مدار بوده و از برکت وجود فرمانده معظم کل قوا که بستری تربیتی نورانی خوب برای بصیرت افزایی به وجود آوردند استفاده کنیم.

حیدری با بیان اینکه ۱۷ دستورالعمل عملیاتی برای یگان‌های ارتش ارسال شده است، بیان کرد: عنوان «لبیک یا امام خامنه‌ای» را به عنوان راس تمام دستورالعمل‌ها انتخاب کردیم زیرا اصل را بر این گذاشتیم که فقط، فقط و فقط به‌دنبال اوامر مطاع صادره، مطالبات مقام معظم رهبری باشیم و رهنمودها و تدابیر ایشان را عملیاتی کرده و برای آن‌ها مکانیسم اجرایی و عملیاتی قرار دهیم.

کد N1652279

وبگردی