آفتاب

مشاور نخست وزیر ویتنام: تحریم ها مانع افزایش مراودات تجاری با ایران نیست

مشاور نخست وزیر ویتنام: تحریم ها مانع افزایش مراودات تجاری با ایران نیست

بوشهر- ایرنا- مشاور اقتصادی نخست وزیر ویتنام و رئیس هیات تجاری اعزامی به بوشهر گفت: برخی از تحریم های بین المللی موجود، مانعی برای افزایش مراودات تجاری میان ویتنام و ایران نیست.

چانگ وان چی جمعه شب در گفت و گو با ایرنا در بوشهر افزود: تحریم تجاری بر مبادلات بازرگانی بویژه انتقال پول تاثیر می گذارد ولی با این وجود چنین موانعی باعث عقب نشینی ویتنام از مبادله تجاری با ایران نمی شود.
وی بیان کرد: ویتنام نیز مانند ایران دوران سخت تحریم را سپری کرده و حال شرایط برای افزایش مبادلات تجاری ایران و ویتنام به نحو مطلوب تری فراهم شده است.
وان چی اضافه کرد: استانهای شمالی و جنوبی ایران بویژه بوشهر از ظرفیت هایی مهم در بخش کشاورزی و شیلات برخوردار هستند.
وی گفت: برنامه ما روی فرآوری این محصولات است تا از این طریق بتوانیم حجم صادرات ایران را افزایش دهیم.
رئیس هیات تجاری ویتنامی اعزامی به بوشهر ادامه داد: برنامه همکاری با ایران در حد ورادات و صادرات به میزان اندک نیست، برنامه دراز مدت با ایران داریم و در این ارتباط تمام تلاش های خود را بکار خواهیم گرفت.
وی افزود: در این ارتباط بدنبال ثبت یک شرکت در ایران هستیم تا بتوانم از این طریق محصولات این کشور در بخش های کشاورزی و آبزیان را به ویتنام و سایر کشورهای آسیایی صادر کنیم.
رئیس هیات تجاری ویتنام گفت: در صورت تحقق این شرکت تنها برخی از مشاوران و مدیران آن ویتنامی است و مابقی نیروهای آن از نیروهای انسانی ایرانی است که این مهم می تواند به افزایش اشتغال نیز کمک کند.
وان چی یادآور شد: با توجه به استقابل خوب صورت گرفته از سوی مقام های ایرانی امیدواریم، مبادلات تجاری بین ایران و ویتنام در آینده نزدیک افزایش یابد.
وی گفت: به آغاز فعالیت تجاری در تولید و صادرات در ایران بسیار خوش بین هستیم زیرا این کشور از ظرفیت های بسیار ارزشمند و فراوانی برخوردار است.
وان چی با اشاره به دیدار رئیسان جمهوری ایران و ویتنام در اکتبر سال 2016 گفت: در جریان این سفر توافق شد حجم مبادلات تجاری 2 کشوربا افزایش 2 تا 5 برابری به بیش از2 میلیارد دلار افزایش یابد.
وی افزود: در این ارتباط محصولاتی در 2 کشور وجود دارد که می توانیم بصورت متقابل آنها را برای مردم ایران و ویتنام معرفی کنیم.
هیات پنج نفره تجاری ویتنامی روز گذشته با سفر به استان بوشهر از ظرفیت های شیلات و نخیلات این استان دیدن کردند و از نردیک با ظرفیت های این بخش آشنا شدند.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1651866

وبگردی