آفتاب
وزیر جهاد کشاورزی:

زنجیره پرورش آبزیان در مناطق ساحلی کشور گسترش می‌یابد

زنجیره پرورش آبزیان در مناطق ساحلی کشور گسترش می‌یابد

بوشهر - وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در زمینه پرورش آبزیان، گفت: زنجیره پرورش ماهی در مناطق ساحلی کشور گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی صبح پنجشنبه در بازدید از یک شرکت پرورش ماهی در منطقه چاه پهن استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر هم در حوزه صید و صیادی و هم در حوزه آبزی‌پروری دارای ظرفیت‌های بالایی است.

وی با تاکید بر لزوم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: توسعه پرورش آبزیان یکی از برنامه‌های دولت است و این مهم در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی به اهمیت بالای تولید و تکثیر بچه ماهی در آب شور اشاره کرد و ادامه داد: تولید بچه‌ماهی یکی از نیازهای کشور بود که امروز شاهد اجرای طرح بسیار خوبی در این زمینه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سواحل کشور ظرفیتی ممتاز برای توسعه و گسترش پرورش آبزیان هستند و با توجه به کاهش ذخایر آبزیان باید در راستای توسعه مراکز پرورش آبزیان حرکت کنیم.

حجتی با اشاره به تولید ۱۰ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر، افزود: نیمی از میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

حامد شاهرخی مدیرعامل نخستین مرکز پرورش‌دهنده ماهی سی‌باس در خاورمیانه اظهار داشت: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این شرکت تولید بچه ماهی سی‌باس از ۲.۵ میلیون قطعه امسال به ۱۰ میلیون قطعه بچه‌ ماهی افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش اشتغال این طرح از ۳۰ نفر به ۷۰ نفر بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، تعداد بچه ماهی برای تکثیر در سال آینده به ۳۰ میلیون قطعه بچه‌ ماهی می‌رسد.

کد N1650793

وبگردی