آفتاب
همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)

بیرق«یا زهرا»بر پیشانی ها نقش بست/استان مرکزی درسوگ دخت پیامبر(ص)

بیرق«یا زهرا»بر پیشانی ها نقش بست/استان مرکزی درسوگ دخت پیامبر(ص)

اراک- بیرق های «یا زهرا» بر پیشانی ها نقش بست، پرچم های «یا فاطمه» برافراشته شد و جای جای استان مرکزی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، در عزای دخت پیامبر اکرم(ص) به سوگ نشست.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: امروز روز سوگواری شهادت دختر رسول خدا است، روزی است که همه ندای «السلام و علیک یا فاطمه بنت رسول الله» سر می دهند و در رثای بزرگ شهادت بانوی اسلام عزادار هستند.

از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمود: حضرت فاطمه زهرا(س) «محدثه» بود. یعنی فرشتگان بر او فرود می‌آمدند، با او مأنوس می‌شدند و با او سخن می‌گفتند. این، مشخصه‌ای است که روایات متعددی درباره آن وجود دارد.

فاطمه(س) را «صدیقه کبری» می‌نامند زیرا صدیقه یعنی کسی که در راستگویی کامل است یا آن که هرگز دروغ نگفته باشد. صدیقه را به شخصی گویند که سخن خود را با عمل خویش تصدیق می‌کند.

بانوی آب و آئینه را در کنار تمامی القاب حسنه اش، «راضیه» نیز می‌نامند؛ راضیه یعنی کسی که به تقدیر و قوانین الهی خشنود است، کسی که ذهنش از هر گونه زشتی خالی است و با ذهنی زیبا به استقبال اتفاقات می‌رود، چرا که این ذهنیت را بر مبنای توکل بر خداوند متعال ساخته است.

در عظمت و بزرگی مقام و جایگاه بانوی اسلام همین بس که طی عمر کوتاه خود به مقام «سیده‌ نساء العالمین» رسید، یعنی از همه‌ زنان بزرگ و قدیس طول تاریخ برتر است. دخت نبی مکرم اسلام(ص) اقیانوسی از معرفت و عبودیت و قداست و عروج معنوی بود.

فاطمه(س) پاره تن رسول الله بود؛ فاطمه فاطمه است به آنچه دیگران از زندگی‌اش درس می‌گیرند. فاطمه فاطمه می‌ماند به آنچه پس از یک هزار سال از وجودش باقی مانده و فاطمه گوهری گرانبها برای تمام زنان عالم است.

همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، شب گذشته و صبح امروز، شکوه و شور فاطمی در جای جای استان مرکزی به چشم می خورد و مراسم عزاداری و سوگواری با حضور مردم ولایتمدار و مومن این استان برپا است.

مردم استان با حضور در اماکن متبرکه، در مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س) شرکت کردند و در سوگ بانوی بزرگ اسلام، اشک غم و ماتم ریختند.

محبین و دوستداران بانوی آب و آئینه، دخت نبی مکرم اسلام(ص) از صبح امروز در شهر اراک در قالب کاروان غم به سوگواری پرداخته و به سمت مصلای بیت المقدس این شهر حرکت کردند تا در اجتماع بزرگ عزاداری فاطمی حضور یابند.

در شهرهای دیگر استان مرکزی نیز کاروان های غم در عزای بانوی اسلام به راه افتاده و مردم مومن و ولایتمدار به سوگواری مشغول هستند.

کسبه نیز با تعطیل کردن بازار، عشق و ارادت خود به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را به نمایش گذاشته و همراه با اقشار مختلف مردم ولایتمدار استان مرکزی به عزاداری پرداختند.

مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) عصر روز پنجشنبه نیز در جای جای استان مرکزی ادامه دارد و همچنین مراسم تشییع نمادین تابوت بانوی بزرگ اسلام شامگاه امروز برگزار خواهد شد.

در روز شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) آنچه بیش از عزاداری اهمیت دارد، شناخت و بصیرت نسبت به ابعاد مختلف شخصیتی این بانوی بزرگوار است، بانویی که معرفت نسبت به ویژگی‌های رفتاری و سیره عملی وی می‌تواند گره‌گشای مشکلات جامعه و تحکیم‌ بخش بنیان خانواده‌ها باشد.

آگاه به زمان بودن یکی از ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) بود، ایشان دختری همراه با پدر و همسری نمونه و صبور برای حضرت علی(ع) بودند و به شایستگی فرزندان خود را تربیت کردند.

کد N1650783

وبگردی