آفتاب

اعتبارات مقاوم‌سازی و تجهیز مساجد تهران افزایش یافته است

اعتبارات مقاوم‌سازی و تجهیز مساجد تهران افزایش یافته است

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از افزایش بودجه مساجد شهر در دو بخش مقاوم سازی سازه و تجهیز خبر داد و با اشاره به اینکه شهر تهران با کمبود جدی مسجد در سطح شهر مواجه است، گفت: شهرداری تهران خود را متعهد به ساخت و یا کمک در ساخت مساجد خصوصا در مناطقی که کمبود در آنها وجود دارد، می داند.

به گزارش ایلنا، ناصر امانی گفت: شهرداری تهران در راستای ساخت مساجد در مناطق محروم، زمین هایی را برای ساخت مسجد در اختیار مردم قرار داده و تعهد داده است در احداث مسجد به این مناطق و محلات شهر تهران کمک کند.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در سال 95، شهرداری تهران موفق به ساخت 25 باب مسجد شده است، افزود: متاسفانه در بودجه سال آینده و به دلیل کاهش درآمدها، شهرداری در حوزه ساخت مساجد نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش اعتبار خواهد داشت ولی در حوزه تجهیز و مقاوم سازی مساجد موجود شهر افزایش اعتبار در بودجه سال 96 پیش بینی شده است.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران خاطر نشان کرد: موضوع ایمنی برخی مساجد در سطح شهر تهران محل نگرانی مدیریت شهری است و در صورت بروز هر حادثه ای ممکن است، سازه آسیب جدی ببیند و این بدان معنا است که ممکن است به نمازگزاران و مردم آسیب برسد و تغییر این وضعیت در اولویت مدیریت شهری است.

معاون شهردار تهران با اشاره به حادثه تلخ مسجد ارگ اظهار کرد: یادآوری این حادثه تلخ سبب می شود تا  مدیریت شهری در راستای ایمن سازی و مقاوم سازی سازه های برخی مساجد شهر تهران مصر باشد و در حد امکان اقدام نماید.

 

کد N1650350

وبگردی