آفتاب

ضرورت احداث پایانه صادراتی دام زنده در هرمزگان

ضرورت احداث پایانه صادراتی دام زنده در هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: این استان به عنوان مبدا صادراتی کشور ، هنوز پایانه صادرات دام زنده ندارد و تجار صادرات آن را با مشقت فراوانی انجام می دهند.

به گزارش ایرنا ، مسعود هندیان چهارشنبه در نشست هم اندیشی اتحادیه دام زنده در بندرعباس اظهار داشت: هدفی که امروز در اقتصاد مقاومتی به دنبال آن هستیم تقویت صادرات و ایجاد جایگاه با ثبات و محکم در بازارهای جهانی است.
وی تصریح کرد: در تمام دنیا اتحادیه ها در کنار دولت فعالیت می کنند و این در حالی است که کشور ما در مقوله اتحادیه ها ضعف دارد و بازار ما یک بازار واسطه ای است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان ادامه داد: در هیچ کجای دنیا صادرات ممنوع نمی شود چون نیازهای 20 ساله آینده کشورشان را دیده اند و برنامه ریزی برای این سالها صورت گرفته است.
وی بیان داشت: قبل از اینکه بخواهیم صادرات دام داشته باشیم ، باید نخست پایانه صادراتی را ایجاد کنیم.
هندیان افزود: تا زمانی که زیرساخت های اقتصادی کشورمان را تقویت نکنیم و برنامه ریزی لازم را نداشته باشیم نمی توانیم خود را به بازارهای جهانی و عرصه های رقابت برسانیم.
وی یادآور شد: در تمام کشورهای دنیا ؛ کشاورزان ثروتمند و از منفعت بالایی برخوردار هستند اما در کشور ما کشاورزان کمترین سود را از محصولات خود می برند و این تنها به دلیل وجود واسطه ها و نبود زیرساخت های لازم است.
در این نشست مقرر شد اتحادیه دام زنده ؛ کارهای اولیه برای واگذاری زمین و نگهداری دام را آغاز کنند.
گفتنی است طبق اطلاعات منتشره از سوی اداره کل دامپزشکی هرمزگان ، در 11 ماه امسال طرح نظارت بر صادرات یک میلیون و 383 هزار راس دام زنده از طریق گمرکات استان انجام گرفته است.
هرمزگان مهم ترین استانی است که عمده دام کشور از طریق گمرکات آن به کشورهای مختلف صادر می شود.
7195/6048/1484
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
کد N1650225

وبگردی