آفتاب

کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی از حق بازنشستگی برخوردار می‌شوند

کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی از حق بازنشستگی برخوردار می‌شوند

نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان در لایحه برنامه ششم توسعه، دولت را موظف کردند که با تنظیم قوانین شرایط بازنشستگی کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی ایرادهای شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم توسعه اختصاص داشت، بند (ن) ماده ۴۱ این لایحه را تصویب کردند.

براساس این مصوبه که با ۱۳۴ موافق، ۹ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده مجلس اصلاح و تصویب شد، دولت موظف است طی سال اول اجرای قانون برنامه شرایط به‌کارگیری کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی را وفق قوانین به ویژه قانون کار به نحوی تنظیم کنند که کارگزاران از مزایای قوانین مذکور از جمله حق بیمه  و بازنشستگی بهره‌مند شوند.

احتساب سوابق با تایید این صندوق و پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه سنوات توسط ذی نفع و ۵۰ درصد توسط صندوق مذکور و کسر آن در طول سال‌های برنامه امکان‌پذیر است.

نمایندگان همچنین بند (ذ) الحاقی ماده ۴۳ را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح و تصویب کردند.

بنابر این مصوبه که با ۱۳۲ رای موافق ،۱۷ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید، مراحل بسته‌بندی، انجماد، پاک کردن، درجه‌بندی، پوست‌گیری، خشک کردن و تفت خشکبار مانند نخودپزی، فرآوری محصولات کشاورزی محسوب نمی‌شود. خدمات مزبور از پرداخت مالیات از ارزش افزوده معاف هستند.

کد N1650189

وبگردی