آفتاب

پیکر مطهر 2شهید گمنام دفاع مقدس در یاسوج تشییع شد

پیکر مطهر 2شهید گمنام دفاع مقدس در یاسوج تشییع شد

یاسوج- ایرنا- همزمان با ایام سوگواری و شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر 2 شهید گمنام دفاع مقدس امروز /چهارشنبه/در میان انبوه عزاداران، اراتمندان به خط سرخ شهادت در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر به خاک سپرده شدند.

به گزارش ایرنا، مردم قدرشناس و شهید پرور کهگیلویه و بویراحمد امروز با شور و عشقی وصف ناشدنی پیکر مقدس این 2 آلاله سرخ را بر روی دستان پرمهرشان از مقابل ستاد کنگره شهدای شهر یاسوج به سمت میدان هفت تیر تشییع کردند.
پیکر مطهر این آلاله های سرخ بی نام و نشان پس از تشییع باشکوه و اقامه نماز در میان همراهی و شور و عشق دانشجویان و قشرهای مختلف مردم ولایی در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به خاک سپرده شدند.
جوانان و نوجوانانی که با احساساتی پاک و شور و عشق وصف ناشدنی برای بوسه بر تابوت پیکر مطهر این 2 آلاله سرخ، اشک ماتم می ریختند نیز از جلوه های خاص و باشکوه این آیین بود.
نوای دلنشین «شهید گمنام سلام» از سوی نوحه خوانان و مداحان در طول مسیر نیز فضایی معنوی و روحانی همزمان با شمیم عطر حضور این 2 آلاله سرخ به شهر یاسوج هدیه داده بود.
همچنین مادران داغدار با چشمانی اشک آلود از خانواده های معزز شهدا با در دست داشتن تصاویری از فرزندان شهید و همرزمان این 2 کبوتر خونین بال آمده بودند تا بلکه مرهمی بر زخم های کهنه خود و یادی از آن دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس را به نظاره بنشینند.
** شهدا نماد عزت و مایه مباهات ایران اسلامی
امام جمعه موقت یاسوج نیز در آیین باشکوه تشییع این 2 شهید بزرگوار، شهدا را نماد ایستادگی، عزت، استقلال و مایه مباهات ایران اسلامی دانست و گفت که هر چند این شهدا گمنام هستند ولی در پیشگاه خداوند متعال اجری عظیم دارند.
حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم اظهار داشت که نام و یاد شهیدان و وجود خانواده های معزز آنان نیز همواره زینت بخش و مایه برکت نظام و انقلاب هستند.
وی با تجلیل از حضور باشکوه قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و قدرشناس و سایر مسئولان و مقامات اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در همراهی و تشییع پیکر مطهر این شهیدان، گفت: بدون شک حضور در آیین تشییع و بدرقه شهید سبب روحیه مضاعف در مسئولان برای خدمتگزاری بیشتر به مردم خواهد شد.
** تدفین شهدای گمنام اقدام ماندگار فرهنگی در دانشگاه آزاد یاسوج
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج نیز تدفین پیکر این 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس را افتخاری برای جامعه دانشگاهی و اقدامی ماندگار فرهنگی در استان کهگیلویه وبویراحمد دانست.
آرمین محمودی اظهار داشت که تدفین و خاکسپاری این 2 آلاله سرخ دوران هشت سال دفاع مقدس در محل این دانشگاه سبب می شود تا دانشجویان بر اساس تفکر و منش این شهدا رفتار روزانه خود را تنظیم و از مسیر حق و حقیقت منحرف نشوند.
وی افزود که خاکسپاری شهدای گمنام در واقع یادآوری آنان در اذهان و قلبهای عاشق در همه ایام و زمانها است.
استان کهگیلویه وبویراحمد یکهزار و 880 شهید، 317 آزاده و 9 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
کد N1650045

وبگردی