آفتاب

چهار نکته مهم درباره مناسبات تهران-کی‌یف از زبان اظهارات سفیر اوکراین

چهار نکته مهم درباره مناسبات تهران-کی‌یف از زبان اظهارات سفیر اوکراین

تسنیم نوشت: سفیر اوکراین در ایران گفت که ما به مناسبات با جمهوری اسلامی ایران اهمیت می‌دهیم و آمادگی داریم تا از مقامات ایرانی در سطوح و عرصه‌های مختلف برای حضور در کی‌یف استقبال کنیم.

 

سرگئی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در ایران، طی نشستی که در ایران درباره بررسی مناسبات تهران و کی‌یف در 25 سال گذشته برگزار شد، گفت: ایران و اوکراین از وضعیت موجود و مسائل مربوط به یکدیگر درک کاملی دارند، اما تماس‌های دو طرف در سطح گفت‌وگوی کارشناسان باقی مانده است. این در حالی است که تهران و کی‌یف برای برقراری ارتباط در سطح راهبردی با مشکل خاصی روبرو نیستند.

وی افزود: چهار نکته اصلی درباره مناسبات دو طرف وجود دارد، اوکراین کشور دوست ایران در اروپا است و هیچ عامل سومی نمی‌تواند بر این مناسبات تاثیر بگذارد. اوکراین به روابط خود با جمهوری اسلامی ایران بسیار اهمیت می‌دهد که حتی در زمان تحریم‌های ایران نیز روابط دو جانبه و اجرای قراردادها ادامه یافت. ما آمادگی داریم تا از سران ایرانی در هر سطحی در اوکراین استقبال کنیم و تمایل داریم که رفت‌ و آمدهای دو طرف در سطوح مختلف کارشناسی، وزراء، نمایندگی‌های فرهنگی و در قالب گروه‌های دوستی برقرار شود.

سفیر اوکراین در ایران با توجه به ظرفیت‌های همکاری دو کشور، خاطرنشان کرد: اوکراین دارای توانایی‌های متعددی در زمینه تولیدات صنعتی و فناوری‌های پیشرفته است که از جمله آنها می‌توان به کشتی سازی و تسلیحات نظامی اشاره کرد. اوکراین می‌تواند ضامن امنیت ایران در عرصه صنایع هوا و فضا و ایران هم می‌تواند تضمین‌کننده امنیت اوکراین در زمینه انرژی باشد.

52312

کد N1649538

وبگردی