آفتاب

تحقق دولت الکترونیک در وزارت راه و شهرسازی/ آغاز مدیریت هوشمند جاده‌ها با سامانه‌های جدید

تحقق دولت الکترونیک در وزارت راه و شهرسازی/ آغاز مدیریت هوشمند جاده‌ها با سامانه‌های جدید

معاون اول رییس جمهور گفت: باید از سامانه‌های هوشمند برای مدیریت بهتر ترددها در جاده‌ها و جلوگیری از تخلفات جاده‌ای استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری درمراسم افتتاح 527 دستگاه دوربین نظارتی در 21 استان کشور اظهار داشت: ایجاد ایمنی و ارتقاء آن برای مردم اصلی‌ترین وظیفه دولت و حاکمیت است که باید در افزایش کیفیت زندگی مردم تاثیرگذار باشد.

وی افزود: برای افزایش ایمنی مردم و مسافران از تمام ابزارهای مورد نیاز استفاده خواهیم کرد و در این رابطه زحمات پلیس و وزارت راه و شهرسازی قابل تقدیر است.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی از دو هفته آینده اظهار داشت: امیدوارم سفرهای نوروزی با کمترین سوانح و تلفات جاده‌ای انجام شود.

جهانگیری با تبریک بابت آغاز عملیات اجرایی 600 دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده‌ها گفت: این کار به طور قطع برای ما بسیار ارزشمند است.

معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: اینکه گفته می‌شود ایران جزو اولین کشورهایی است که بیشترین تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای دارد در شان ملت برزگ ایران نیست اما خوشبختانه تعداد تلفات جاده‌ای رو به کاهش است.

وی ادامه داد: اینکه در طول چند سال گذشته کشته‌های تصادفات جاده‌ای از 27 هزار به 15 هزار نفر کاهش پیدا کرده است بسیار عملکرد قابل توجهی است اما این رقم و این حجم کشته در کشورمان هنوز هم عدد بزرگی است.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه تعداد کشته در جاده‌های کشورمان یک مسئله اخطاردهنده است گفت: باید از ابزاری استفاده کنیم تا تعداد کشته‌های جاده‌ای را کاهش دهیم.

وی با اشاره به استفاده از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای گفت: باید از سامانه‌های هوشمند برای مدیریت بهتر ترددها در جاده‌ها و جلوگیری از تخلفات جاده‌ای استفاده کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه عدم رعایت مقررات بیشتر از آنکه به خود راننده آسیب بزند منجر به آسیب‌رسانی به سایر افرادی که در جاده‌ها تردد می‌کنند می‌شود گفت: دولت باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا مردم ایمنی و امنیت کامل به مقصد برسند و انجام تخلفات عده‌ای از رانندگان خلاف جهت تمام تلاش‌هایی است که انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با این سامانه‌های هوشمند پلیس به کمک وزارت راه قادر است متخلفین را شناسایی کند بنا بر این می‌توان یک روند جدیدی از مدیریت جاده‌ها را اتخاذ کرد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه دولت الکترونیک باید به معنای کامل خود در بخش‌های مختلف ایجاد شود ادامه داد: در این زمینه کارهای بسیار جدی انجام شده و از نظر تامین زیرساخت‌ها اقدامات موثری را انجام داده‌ایم و امیدوارم سایر مسیرهای جاده‌ای هم به این سامانه هوشمند متصل شوند.

وی با اشاره به اقداماتی که در طول چهار سال گذشته در حوزه وزارت راه و شهرسازی انجام شده است گفت: آقای آخوندی جزو وزرای دانشمند و صاحب اندیشه هستند و به طور قطع با همت چنین مدیرانی می‌توانیم اقدامات بزرگی در بخش حمل و نقل انجام دهیم.

جهانگیری همچنین از مردم تقاضا کرد که در سفرهای نوروزی مقررات جاده‌ای را رعایت کنند تا با کمترین حادثه سفرها انجام شود.

کد N1649356

وبگردی