آفتاب
پس از تماس با مسئولان آذربایجانی؛

واکنش مهرعلیزاده به رفع ابهام مالکیت ورزش‌های زورخانه‌ای

واکنش مهرعلیزاده به رفع ابهام مالکیت ورزش‌های زورخانه‌ای

رئیس فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای و پهلوانی اعلام کرد ادعای سایت آذربایجانی به کلی منتفی است و این رشته همچنان به عنوان ورزش ملی ایران شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مهرعلیزاده ضمن اعلام اصلاح این اشتباه که از سوی سایت ویژه بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در باکو صورت گرفته بود به رادیو تهران، گفت: به دنبال خبر نسبتا عجیبی مبنی بر مالکیت ورزش های پهلوانی از سوی سایت بازی های کشورهای اسلامی در باکو بلافاصله وارد عمل شدیم. پس از تماس های تلفنی با متولیان ورزش جمهوری آذربایجان و همچنین مسئولان سایت این بازیها به سرعت این مساله در کمتر از ۲۴ ساعت حل و فصل شد.

وی افزود: در طول روند پیگیری فوری ما مشخص شد که این مساله به هیچ عنوان سیاست یا موضعگیری رسمی کشور آذربایجان نبوده و رشته پهلوانی و زورخانه ای به زعم خود مسئولان این کشور از سه هزار سال پیش تاکنون به نام ایران و متعلق به کشورمان به ثبت رسیده است.

رئیس فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای و پهلوانی ادامه داد: این موضوع نشان داد که این فدراسیون با چه دقت و تیزبینی تمامی اتفاقات را رصد می کند. این یک دعوا بین متولیان فدراسیون های مربوطه ورزشی در ایران نبود و ما با یک کار هماهنگ توانستیم این مشکل را در کمترین زمان ممکن برطرف کنیم.

مهرعلیزاده در پایان گفت: مقر فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی در ایران است و رئیس این فدراسیون نیز طبق اساسنامه برای همیشه یک ایرانی است. ما اقدامات خوبی را برای رشد و ارتقای این رشته تا زمان حضور در بازیهای آسیایی و المپیک آغاز کردیم که این برنامه ریزی در حال اجرایی شدن است.

کد N1649268

وبگردی