آفتاب

بهره مندی شتابدهنده ها از قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان

بهره مندی شتابدهنده ها از قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان

تهران- ایرنا- رییس امور موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بهره مندی شتابدهنده ها از قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش ایرنا، شتاب‌دهنده به مرکزی اطلاق می شود که امکان رشد سریع و صحیح شرکت های نوپای زیرمجموعه خود را مهیا می سازد.
محمد صاحبکار خراسانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان بستری را فراهم کرده است تا بتوانیم شرکت ها و مجموعه های برتر و توانمندتر را انتخاب کنیم و برای آنها نیز از یکسری حمایت های چندگانه که برای شرکت های دانش بنیان وجود دارد، استفاده کنیم.
وی بیان کرد: خوشبختانه کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان مصوب کرده است شتابدهنده ها نیز یعنی کسانی که کار شتابدهی و پرورش تیم های نوپا را انجام می دهند، به عنوان شرکت های دانش بنیان صاحب صلاحیت تایید شوند و بتوانند از مزایای این قانون استفاده کنند.
صاحبکار خراسانی افزود: تاکنون حدود 20 شرکت از مجموعه شتابدهنده ها وارد فرآیند ارزیابی کارگروه شده اند، تاییدیه دریافت کرده اند و توانستند وارد فرآیند استفاده از این مزایای قانون شوند.
وی ادامه داد: شتابدهنده ها و شرکت ها در صورت تمایل به استفاده از حمایت های در نظر گرفته شده در قانون می توانند نسبت به دریافت تاییدیه دانش بنیان خود اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات بسیاری به شتابدهنده های دانش بنیان ارایه خواهد شد، گفت: ارایه تسهیلات مالی بخشی از تسهیلات در نظر گرفته شده است.
علمی ** 9340
خبرنگار: منیر ابراهیمی زاده
کد N1649151

وبگردی