آفتاب

برگزاری سمینار «همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای، انتظارات و مسئولیت‌ها»

برگزاری سمینار «همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای، انتظارات و مسئولیت‌ها»

سمینار نمایندگان عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا با هدف بررسی راه‌­های توسعه همکاری‌های دوجانبه در عرصه فنّاوری هسته‌ای با عنوان «همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای، انتظارات و مسئولیت‌ها» امروز و فردا در بروکسل برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا ،  برگزاری این سمینار، نتیجه و محصول ابتکار مشترک کمیسیونر انرژی اتحادیه  اروپا، میگل آریاس کانیته و علی اکبر  صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران است. 

برگزاری سمیناری در این سطح، نماد و نشانه ای برجسته از روند رو به رشد همکاری‌های دوجانبه میان ایران و اتحادیه اروپا و جلوه عینی و عملی حرکت در این مسیر در فضای پسابرجام و پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. 

این نشست مشترک با سخنرانی هلگا اشمیت، دبیرکل سرویس خدمات برون‌مرزی اتحادیه اروپا و دومینیک ریستوری، مدیرکل بخش مدیریت کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا افتتاح خواهد شد. 

از جانب طرف ایرانی پیام علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران قرائت خواهد شد و سپس بهروز کمال­وندی، معاون امور بین‌الملل حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران سخنرانی افتتاحیه طرف ایرانی را ایراد خواهد کرد. 

در این سمینار، هیأتی عالی‌­رتبه از ایران از جمله شخصیت‌های برجسته پارلمانی و مقامات ارشد سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت امور خارجه حضور خواهند داشت. همچنین اعضای پارلمان اروپا، نمایندگان تعدادی از واحدهای ارائه خدمات کمیسیون اروپا و نمایندگانی از کشورهای عضو ۱+۵ و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این سمینار حضور خواهند داشت. 

کد N1648936

وبگردی