آفتاب
موبایلکده

معرفی سه گوشی جدید از نوکیا

معرفی سه گوشی جدید از نوکیا

نوکیایی که سال‏ها پیش می‏شناختیم دیگر وجود خارجی ندارد. آن کارخانه و کارکنان و تمام متعلقات به آن به مایکروسافت منتقل شد اما برند نوکیا ...

دنیای اقتصاد:نوکیایی که سال‏ها پیش می‏شناختیم دیگر وجود خارجی ندارد. آن کارخانه و کارکنان و تمام متعلقات به آن به مایکروسافت منتقل شد اما برند نوکیا به شرکت فنلاندی HMD Global واگذار شد و یکشنبه شب این شرکت گوشی‏هایی را تحت برند نوکیا به بازار معرفی کرد. فقط یک روز قبل از آغاز کنگره جهانی موبایل در بارسلونا و در جایی که زمانی نوکیا حاکم بلامنازع آن به شمار می‏رفت و بهترین گوشی‏های خود را یک به یک در آن رویداد معرفی می‏کرد این برند دوباره سر زبان‏ها افتاد. شرکت HMD Global سه گوشی اندرویدی با عنوان نوکیا به بازار عرضه کرد.

 

یکی از گوشی‏هایی که در کنگره جهانی موبایل معرفی شد نوکیا ۶ بود که شرکت سازنده اوایل امسال آن را در چین به‌طور اختصاصی عرضه کرد. حالا این گوشی ملبس به فلز و شیشه به‌زودی برای تمام جهان در دسترس خواهد بود. گوشی Nokia 6 دارای صفحه نمایش 5/ 5 اینچی Full HD و پردازنده اسنپ‏دراگون ۴۳۰ و ۴ گیگابایت RAM و ۶۴ گیگابایت حافظه است. این گوشی دارای یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی پشتی و ۸ مگاپیکسلی جلویی است. همچنین این گوشی دارای سیستم پخش صدای dual amplifiers است که به گفته شرکت HMD تا ۶ دسی‌بل صدای بلندتری را نسبت به آمپلی‏فایرهای عادی عرضه می‏کند. این گوشی همچنین دستیار صوتی گوگل و صدای دالبی Atmos را هم پشتیبانی می‏کند. این گوشی نوکیا همانند بسیاری از گوشی‏های هوشمندی که در حال معرفی شدن در این روزها هستند دارای اندروید نوگت است و این به آن معنی است که UI این گوشی اختصاصی شده نیست و اپلیکیشن‏های اختصاصی هم روی آن باندل نشده است و همچنین به‌روزرسانی‏های امنیتی را به‌طور عادی دریافت می‏کند. این گوشی قرار است چهارماه دوم امسال با قیمت ۲۴۲ دلار عرضه شود.

 

Nokia 5

اما گوشی Nokia 5 تا اندازه قابل توجهی کوچک‌تر از Nokia 6 است. این گوشی دارای صفحه نمایش 2/ 5 اینچی Full HD و پردازنده اسنپ‏دراگون ۴۳۰ و دوگیگابایت RAM و ۱۶ گیگابایت حافظه است. این گوشی دارای کیس آلومینیومی و گوشه‏های خمیده است که باعث می‏شود گوشی در دست حس خوبی داشته باشد. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی پشتی و ۸ مگاپیکسلی جلویی و تجهیز به دستیار هوشمند گوگل از دیگر امکانات آن است. این گوشی هم دارای اندروید ۷.۱.۱ نوگت است و قرار است در فصل دوم سال ۲۰۱۷ با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه شود.

 

Nokia 3

آخرین گوشی نوکیا ۳ است که به جای استفاده از آلومینیوم از پلی‌کربنات ساخته شده، دارای پردازنده مدیاتک ۶۷۳۷ و دوگیگابایت RAM و ۱۶ گیگابایت حافظه، صفحه نمایش 5 اینچی و دوربین ۸مگاپیکسلی پشتی و جلویی از دیگر امکانات این گوشی ارزان‌قیمت هستند که با قیمت ۱۴۷ دلار در فصل دوم سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد.

کد N1648738

وبگردی