آفتاب
برای اولین بار در نیروی دریایی ارتش انجام شد/

پرش چتربازان نداجا از هواپیماهای بال ثابت F-27

پرش چتربازان نداجا از هواپیماهای بال ثابت F-27

بندرعباس - ایرنا- در دومین روز از رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای اولین بار در کشور، عملیات پرش چتربازان از هواپیماهای بال ثابت F27 با موفقیت انجام شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، هوادریای نیروی دریایی راهبردی ارتش با دستیابی به توانمندی پرش چترباز از هواپیماهای بال ثابت F-27 خود قادر است بصورت آفندی و پدافندی تعداد چشمگری چترباز را در محل های مورد نظر پیاده کند.
بر اساس این گزارش، تمامی اقدامات و آماده سازی تجهیزات برای اجرای این عملیات توسط کارکنان توانمند هوادریای نیروی دریایی راهبردی ارتش به عمل آمده و آمادگی ارائه آموزش به سایر یگانهای هم طراز خود در نیروهای دیگر را دارد.
رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران درمنطقه ای به وسعت 2 میلیون کیلومتر مربع صبح روز یکشنبه با اعلام رمز یا زهرا (س) از سوی فرمانده نداجا از عرشه پیشرفته ترین ناوشکن ایرانی به صورت رسمی آغاز شد.
ارتقای توان دفاعی کشور و ارسال پیام صلح و دوستی ایران به کشورهای منطقه، برقراری امنیت در منطقه گسترده شمال تنگه هرمز، دریای عمان، اقیانوس هند ، خلیج عدن و تنگه باب المندب، مبارزه با تروریسم و دزدان دریایی و ایجاد امنیت برای کشتی های تجاری و نفتکش کشور عنوان شده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : از دیگر مواردی که در این رزمایش شاهد آن خواهیم بود، حضور بالگردها و هواناوهایی است که به دست متخصصان داخلی و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی در نیروی دریایی ارتش تعمیر اساسی شده است.
امیر دریادار حبیب الله سیاری در نخستین روز این رزمایش نیز اظهار کرد: حضور این نیرو در دریای آزاد و مدار 10 درجه خلیج عدن و باب ‌المندب یک رویکرد بسیار مهم است که بر اساس حفاظت و حراست از کشتی های نفتکش و تجاری انجام می شود.
وی یاد آور شد: این رزمایش نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی بوده و نیروی دریایی ماموریت های دفاعی را به صورت ویژه دنبال می‌کند و حضور در دریاهای آزاد نیز بر همین اساس صورت می گیرد.
6048/1596
دریافت کننده: خلیل تنیده * انتشار: عباسعلی نقی یان
کد N1648545

وبگردی