آفتاب
معاون وزیر بهداشت:

2400 دستگاه آمبولانس تا پایان دولت یازدهم وارد چرخه خدمت رسانی می شود

2400 دستگاه آمبولانس تا پایان دولت یازدهم وارد چرخه خدمت رسانی می شود

قم- ایرنا- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر چهار هزار و 500 دستگاه آمبولانس در سراسر کشور فعال است و تا پایان دولت تدبیر و امید، 2 هزار و 400 دستگاه آمبولانس مدرن به ناوگان اورژانس کشور اضافه می شود.

به گزارش ایرنا، محمد حاجی آقاجانی عصر دوشنبه در آیین افتتاخ نخستین پایگاه اورژانس هوایی استاندارد کشور در قم افزود: در حال حاضر 2 هزار و 200 پایگاه اورژانس زمینی در کشور فعال می باشد که به زودی 300 پایگاه زمینی دیگر نیز افزوده می شود.
وی ادامه داد: در جریان طرح تحول نظام سلامت به بحث اورژانس اعم از بیمارستانی و پیش بیمارستانی توجه خاصی صورت گرفته است.
وی با اشاره به نیازهای کشور در زمینه اورژانس هوایی گفت: هم اکنون 30 پایگاه هوایی در کشور فعال است، در حالی که نیاز اصلی ما 44 پایگاه هوایی و تعداد زیادی بالگردهای تخصصی با امکان فعالیت در شب می باشد.
آقاجانی با بیان این که اورژانس قم یکی از موفق ترین اورژانس های کشور است، گفت: یکی از نخستین بالگردهایی که توسط دولت در حال خریداری می باشد در اختیار اورژانس قم قرار می گیرد.
معاون وزیر بهداشت با تقدیر از خیران و افراد نیکوکار گفت: پایگاهی که امروز در قم افتتاح شد، نخستین پایگاه استاندارد اورژانس هوایی در کشور می باشد و امید است در سراسر کشور شاهد چنین اقدام هایی باشیم ولی ما حتی در تهران چنین پایگاه استانداردی نداریم.
آقاجانی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با تجهیز امکانات، توسعه آموزشی و نیروی انسانی و راه اندازی ببمارستان های مدرن به مردم خدمت کنیم.
نخستین پایگاه اورژانس هوایی استاندارد در استان قم، با همت خیرین و نیکوکاران در حدفاصل عوارضی قم - تهران و قم - کاشان به بهره برداری رسید.
این پایگاه در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و با اعتبار 40 میلیارد ریال احداث شده است. این پایگاه ظرفیت فرود آمدن 2 فروند بالگرد پهن پیکر به صورت همزمان و استقرار تعدادی آمبولانس زمینی را دارد و از سوی دیگر امکاناتی مانند فضای اداری به مساحت 800 متر مربع، فضای آموزشی، استراحت و ورزش کارکنان، نمازخانه و غیره در آن پیش بینی شده است.
از زمان آغاز به کار اورژانس هوایی در قم تاکنون بیش از 700 بیمار و مصدوم به وسیله بالگرد به مراکز درمانی قم منتقل شده است.
در حاشیه افتتاح اورژانس هوایی استان قم، 11 دستگاه آمبولانس نیز با اعتبار 33 میلیارد ریال وارد چرخه خدمت رسانی شد.
توسعه اورژانس هوایی در راستای طرح تحول سلامت است. طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت سال 93 با هفت طرح و برنامه جامع شامل کاهش پرداختی مردم، ارتقای کیفیت ویزیت، ترویج زایمان طبیعی، مقیم کردن پزشکان متخصص، ارتقای هتلینگ بیمارستان ها، اورژانس هوایی و پرداخت مبتنی بر عملکرد آغاز شد.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1648530

وبگردی