آفتاب
رئیس پلیس راه استان قزوین:

سوانح جاده ای در استان قزوین ۱۰ درصد کاهش یافت

سوانح جاده ای در استان قزوین ۱۰ درصد کاهش یافت

قزوین- رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: با فرهنگ سازی، اعمال قانون، حضور موثر پلیس در صحنه و نیز رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی میزان سوانح جاده ای در استان قزوین امسال ۱۰.۸۳ درصد کاهش یافت.

سرهنگ نصرالله بیگلری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در یازده ماه امسال تصادفات منجر به فوت حدود ۱۰.۶۶ درصد و تصادف منجر به جرح ۲.۴۶ درصد کاهش یافته است.

وی افزود:دربهمن ماه امسال باتوجه به شرایط نامناسب جوی مجموعه سوانح ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته که دستاورد ارزشمندی برای نیروهای پلیس و سایر دستگاه‌ها از جمله راه و شهرسازی محسوب می‌شود.

رئیس پلیس راه استان قزوین بیان کرد: مهمترین دلیل کاهش تصادفات بر اساس تعامل برون سازمانی با نیروهای امدادی و راهداری است که همراهی و حضور استاندار و مدیران کل در جاده ها باعث شد تا در کولاک اخیر حتی یک نفر در راه مانده هم نداشته باشیم.

بیگلری تصریح کرد: تعداد ۶۰ تیم گشت پلیس در محورهای مواصلاتی استان مستقر شده و در خدمت رسانی شبانه روزی با عزم جدی آماده اند و گاهی اوقات نیروهای پلیس تا ۷۲ساعت هم استراحت نکرده و حتی نخوابیده اند تا بتوانند ایمن سازی جاده ها را محقق کنند.

وی اضافه کرد:داشتن محورهای برفگیر در استان مانندگردنه آوج و کمربندی قزوین به تاکستان دشواری کار برای راهداران و ماموران پلیس دوچندان بوداماباهمه مشکلات و دشواریها در کولاک بهمن ماه امسال علیرغم وضعیت جوی نامناسب خوشبختانه هیچ تصادف منجر به جرح در استان رخ نداد.

بیگلری اظهارداشت: یکی از رانندگان گرفتار در کولاک که با کمک ماموران پلیس را توانسته بود با بستن زنجیر چرخ در دمای منهای ۱۶ درجه از مرگ نجات پیدا کند از این تدبیر پلیس تقدیر کرد و جان خود را مدیون حضور پلیس در جاده می دانست که این ابراز احساسات انگیزه همکاران را برای تداوم خدمت رسانی در بدترین شرایط بیشتر کرد و این روحیه در همه ماموران وجود دارد.

وی گفت: همین موضوع باعث شد تا پلیس راه استان از رانندگان درخواست کند از سفرهای غیر ضروری در فصل زمستان خودداری کنند و با همراه داشتن زنجیر چرخ، لباس گرم و باک پر از سوخت جان خود و سرنشینان را در معرض خطر قرار ندهند و خوشبختانه روزهای بی خطری را سپری کردیم.

رئیس پلیس راه استان تصریح کرد: درروزهای باقیمانده از سال هم انتظار داریم اگر مسافران قصد سفر دارند با شماره ۱۲۰ تماس بگیرند و از وضعیت جاده ها با خبر شوند و سپس برای مسافرت اقدام کنند.

سرهنگ بیگلری با بیان اینکه ۹۵ درصد رانندگان به قوانین احترام می‌گذارند یادآورشد: ۵ درصد از رانندگان با تخلف جان دیگران را نیز به خطر می اندازند و علیرغم آموزش های متعدد ناجا از طریق رسانه حتی بستن زنجیر چرخ را هم بلد نیستند.

وی بیان کرد: استان قزوین با توجه به قرارگرفتن در شاهراه مواصلاتی غرب به شرق و شمال به جنوب و همچنین نزدیکی به پایتخت از موقعیت خاصی برخوردار است و این امر موجب شده این استان پذیرای رانندگان و مسافران زیادی از استانهای مختلف باشد که آماده باش نیروها برای خدمت رسانی دو چندان اهمیت دارد.

سرهنگ بیگلری اظهارامیدواری کرد با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به توصیه های پلیس در ایام باقیمانده از سال نیز سفرهایی توام با ایمنی و آرامش برای شهروندان محقق شود.

کد N1648526

وبگردی