آفتاب
هفته بیست و ششم لیگ دسته اول؛

ادامه صدرنشینی سپیدرود بعد از یک جدال سخت/ اراک تنها برنده درخانه

ادامه صدرنشینی سپیدرود بعد از یک جدال سخت/ اراک تنها برنده درخانه

تیم فوتبال سپیدرود با متوقف کردن تیم مس در رفسنجان به صدرنشینی‌اش در رقابت های لیگ دسته اول ادامه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و ششم لیگ دسته اول کشور با انجام ۷ بازی پیگیری شد که در حساس ترین این دیدارها سپیدرود، صدرنشین مسابقات با متوقف کردن مس رفسنجان در رفسنجان همچنان به صدر نشینی اش در این مسابقات ادامه داد.

* آلومینیوم ۲ - راه آهن یک

جدال مهدی پاشازاده با تیم سابقش به راه آهن، به پیروزی وی در این بازی خانگی و حساس انجامید تا به این ترتیب آلومینیوم اراک تنها تیمی باشد که امروز در خانه‌اش پیروز شده باشد. برای شاگردان پاشازاده در این دیدار علی اکبرخواه در دقیقه ۱۶ و روح الله عرب در دقیقه ۲۶ از روی نقطه پنالتی گل زنی کردند و تک گل تیم راه آهن را هادی ایمانی در دقیقه ۵۸ به ثمر رساند. آلومینیوم به لطف این سه امتیاز ۳۷ امتیازی شد و به رده دهم جدول صعود کرد.

* پیروزی اکسین با هت تریک میرجوان

اکسین البرز با هدایت یحیی گلمحمدی موفق شد یکی از بهترین پیروزی‌های این فصل خود را در یزد مقابل به دست آورد. آن هم با هت تریک عماد میرجوان، بازیکن سابق سپاهان که در میانه راه از این تیم جدا شد و با نظر گلمحمدی به تیم اکسین پیوست. میرجوان در دقایق ۹، ۴۷ (از روی نقطه پنالتی) و ۷۹ برای تیم اکسین گل زنی کرد تا این تیم به لطف این سه امتیاز ۴۰ امتیازی شود. فولاد یزد بحران زده همچنان در رده هفدهم جدول باقی ماند تا یکی از کاندیداهای سقوط به دسته پایین تر باشد.

* تساوی مدعیان بالانشین

دو تیم بادران و گل گهر که هر دو از مدعیان صعود به لیگ برتر هستند در نهایت از پس هم بر نیامده و در پایان یک دیدار سنگین مقابل هم نتیجه ای بهتر از تساوی یک-یک دست نیافتند. در این دیدار ابتدا علی خسرو نژاد بازیکنی که در میانه راه از تیم لیگ دویی کیمیا فرایند به بادران ملحق شد میزبان را پیش انداخت و در ادامه کار حمزه مظفری در دقیقه ۸۸ کار را به تساوی کشید تا در پایان گل گهر با ۴۴ امتیاز به رده دوم جدول صعود کرد و بادرانی ها نیز ۴۰ امتیازی شدند.

* شکست خونگی خونه به خونه

انگار تیره روزی های خونه به خونه فراتر از آنچیزی بود که با تغییر سرمربی و مدیر فنی و سرپرست حل و فصل شود. این تیم همچنان می‌بازد. خونه به خونه امروز بعد از آن که محمد غلامی در دقیقه ۶۲ گل مهدی قائدی مهاجم ایرانجوان را پاسخ داد تا بازی به تساوی کشیده شود، بار دیگر در دقیقه ۶۶ تسلیم خط آتش ایرانجوان شد و مهدی قائدی برای بار دوم دروازه این تیم را باز کرد تا این دیدار در نهایت با برتری ایرانجوان به پایان برسد.

ایرانجوان با این سه امتیاز ۲۷ امتیازی شد و به رده سیزدهم جدول صعود کرد و تیم خونه به خونه همچنان با ۳۸ امتیاز روی پله نهم باقی ماند. 

* مقاومت سپیدرود برای حفظ صدر جدول

در یکی از سخت ترین و فشرده ترین بازی های امروز، تیم صدرنشین سپیدرود در غیاب مربی محرومش به خوبی برابر مس در رفسنجان مقاومت کرد تا با کسب یک مساوی بدون گل، صدرنشینی‌اش را لااقل تا پایان هفته بعد تثبیت کرده باشد.

شاگردان شگفتی ساز نظرمحمدی با این مساوی ۴۷ امتیازی شده و همچنان صدر جدول را در اختیار خود نگه داشتند و رفسنجانی ها با ۳۵ امتیاز در رده یازدهم جدول باقی ماندند.

* این مساوی به درد هیچ کدام نخورد

دو تیم بالای جدولی پارس جم و مس کرمان در یک بازی سنگین مقابل هم تن به مساوی یک -یک دادند تا این نتیجه به درد هیچ کدام از این دو تیم نخورد. در این بازی ابتدا احمد زنده روی در دقیقه ۲ تیم مس را از میزبان خود پیش انداخت. این گل را علی نظری در دقیقه ۶۳ پاسخ داد تا در پایان دو تیم امتیازات را به تساوی بین هم تقسیم کنند.

دو تیم با این نتیجه ۴۲ امتیازی شدند و در رده های چهارم و پنجم جدول باقی ماندند.

* مساوی با تیم ته جدولی در غیاب آقای گل

تیم نساجی در غیاب آقای گل مسابقات لیگ دسته اول، از پس تیم انتهای جدولی استقلال اهواز بر نیامد و جدال دو تیم در نهایت به مساوی یک-یک انجامید. در این بازی ابتدا علی جراحکار مدافع پیش کشیده نساجی در دقیقه ۵۸ تیم میهمان را پیش انداخت.

این گل را اهوازی ها در دقیقه ۸۸ توسط علیرضا کاکه پاس دادند و در نهایت بازی با نتیجه یک-یک به پایان رسید تا نساجی با تک امتیاز این بازی ۳۹ امتیازی شده و به رده هشتم جدول برود و استقلال اهواز نیز کماکان در انتهای جدول رده بندی حضور داشته باشد.

کد N1648501

وبگردی