آفتاب

بازرسی رستوران‌ها و مراکز پذیرایی در ایام نوروز

بازرسی رستوران‌ها و مراکز پذیرایی در ایام نوروز

استاندار تهران گفت: باید سامانه مرکزی بصورت آنلاین خدمات نوروزی در استان تهران را رصد کند.

به گزارش ایلنا، جلسه ستاد سفر استان تهران به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه های خدمات رسان سفرهای نوروزی برگزار شد.

 در این نشست گزارش طرح ها و برنامه ها و اقدامات دستگاه های مختلف مرتبط با سفرهای نوروزی برای نوروز ۹۶ ارائه شد.

هلال احمر ، اورژانس تهران، پلیس راهور، راهداری، تعزیرات حکومتی ، مسئولان فرودگاه مهرآباد و دیگر دستگاههای مرتبط در این جلسه گزارش عملکرد خود را ارائه کردند.

استاندار تهران در این جلسه  از افزایش ۱۵ درصدی مسافران در نوروز گذشته نسبت به سال ۹۳ خبر داد.

سید حسین هاشمی گفت: امسال نیز پیش بینی می شود با توجه به تقارن ایام نوروز با ولادت حضرت زهرا(س) تعداد مسافران و مهمانان نوروزی تهران در مقایسه با سال قبل افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به موقع و مناسب و پذیرایی مطلوب از مهمانان نوروزی استان تهران جزئی از حقوق شهروندی آنان است افزود: تخفیف های اماکن سیاحتی و اقامتی از جمله این خدمات است.

استاندار تهران در ادامه خواهان متمرکز شدن سامانه های برخط دستگاه های اجرایی در ایام نوروز شد و گفت: باید سامانه مرکزی بصورت آنلاین خدمات نوروزی در استان تهران را رصد کند.

استاندار تهران افزود: تمام بیمارستان های تهران موظفند مصدومان احتمالی تصادفات رانندگی و همه بیماران اورژانس را پذیرش کنند که این موضوع در سال گذشته نیز به خوبی صورت گرفت و امسال نیز باید ابلاغ و اجرا شود.

هاشمی همچنین از دستگاه های مختلف خواست تا وظایف خود را در ایام نوروز مستندسازی کنند و افزود : ۵ دستگاه برتر در مستندسازی معرفی خواهند شد.

استاندار تهران در ادامه از نبود گزارش طرح های نوروزی فرودگاه امام خمینی (ره) انتقاد کرد و گفت: نامه ای به وزیر راه و شهرسازی به منظور تبعیت فرودگاه امام(ره) از مصوبات ستاد اجرایی سفرهای استان تهران ارسال خواهد شد.

هاشمی در ادامه افزود: به منظور ارائه خدمات مناسب، از تمام مدیران اجرایی استان تهران تقاضا می شود تا در ۵ روز نخست تعطیلات به سفر نروند و در صورت امکان در نیمه دوم تعطیلات برنامه ریزی های شخصی و خانوادگی برای سفرهایشان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برای شناسایی مکان های گردشگری استان تهران اقداماتی انجام شده است و طی سال های اخیر مهمان های زیادی وارد تهران شده اند گفت: دستگاه های خدمات رسان تلاش خود را با هماهنگی به کار بگیرند تا میزبان خوبی برای میهمانان استان باشیم.

استاندار تهران در پایان سخنانش به بازرسی رستوران ها و مراکز پذیرایی از میهمانان در ایام نوروز تاکید کرد و افزود: دوربین های جاده ای استان و علایم راهنمایی به منظور پیشگیری از وقوع تصادف و تخلفات بازنگری شوند.

کد N1648315

وبگردی