آفتاب

ظریف با معاون دبیر کل سازمان ملل دیدار کرد

ظریف با معاون دبیر کل سازمان ملل دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم ملل متحد، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین، یوری فدوتوف معاون دبیر کل سازمان ملل متحد که در تهران به سر می برد، پیش از ظهر امروز با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هر گونه همکاری با دفتر مقابله با مواد مخدر ملل متحد اظهار داشت: ناکامی غرب در جلوگیری از حمل و قاچاق مواد مخدر مساله مهمی است. از طرفی نباید موضوع مبارزه با مواد مخدر سیاست زده شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره با هزینه های فراوانی که ایران برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر تقبل می کند، افزود: جوانان و سربازان ما در این راه جان خود را از دست می هند و هزینه های انسانی و اجتماعی فراوانی در این زمینه می کنیم و این با هزینه ای که دیگر کشورها می دهند برابر نیست و لازم است آنها مسئولیت بیشتری در قبال امنیتی که به دست می آورند تقبل کنند و همگان هزینه های برابری بپردازند.

در این دیدار آقای فدوتوف نیز ضمن قدردانی از نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر افزود: حدود ۷۵ درصد از کشف و ضبط مواد مخدر جهان توسط ایران انجام می شود و ما به اهمیت و دشواری های این موضوع آگاه هستیم. ‌وی افزود:  برنامه و دفتر ما در ایران یکی از پایدار ترین در منطقه است. ایران در این زمینه همواره پیشرو بوده و ما هم باید کمک و همکاری بیشتری در این زمینه با ایران داشته باشیم تا با این جرایم مقابله شود.  وی کمک به برقراری ثبات و امنیت در افغانستان را برای مقابله با جرایم مواد مخدر و پولشویی ضروری خواند.

 

52310

کد N1648276

وبگردی