آفتاب

شکارچی سنندجی برای ممانعت از شکار جانداران، سایت تیراندازی به اهداف پروازی احداث کرد

شکارچی سنندجی برای ممانعت از شکار جانداران، سایت تیراندازی به اهداف پروازی احداث کرد

سنندج- ایرنا- شکارچی سنندجی، حامی محیط زیست حیوانات شد و برای ممانعت از شکار جانداران، اولین سایت تیراندازی به اهداف پروازی را در سنندج راه اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این شکارچی که 31 ساله است از 20 سالگی مشغول به شکار بوده و بیشتر مناطق کردستان را برای شکار حیوانات، گشته است.
ایوب بیگلری گفت: زمانی که از شکار بر می گشتم به محض دیدن لاشه بی جان حیوانات دچار عذاب وجدان می شدم تا اینکه از سال 91 تصمیم به کنار گذاشتن شکار حیوانات گرفتم.
بیگلری ادامه داد: به دلیل علاقه شدید به تیراندازی، نتوانستم آن را فراموش کنم به همین خاطر به این فکر افتادم که از طریق ورزش آن را ادامه دهم تا هم برای جامعه ورزشی مفید باشم و هم جان حیوانات در امان باشد.
وی افزود: در هیات تیراندازی ثبت نام کردم ولی به دلیل آنکه رشته 'تیراندازی به اهداف پروازی' وجود نداشت و به خاطر علاقه وافر بنده به تیراندازی، هزینه اولیه را برای خرید فشنگ و بشقابک پرداخت کردم و به تدریج با کمک دوستان توانستم سایت را راه اندازی کنم.
رئیس سایت 'تیراندازی به اهداف پروازی قدس' ادامه داد: به دنبال ایجاد این سایت، توانستیم شماری از شکارچیان را به این سمت سوق دهیم.
بیگلری افزود: هدف بلند مدت ما فرهنگسازی برای این رشته ورزشی، شناساندن آن به مردم و آموزش دادن و شناسایی استعدادهای نهفته است که می تواند در این حوزه ورزشی افتخار آفرین باشند.
وی با اشاره به اینکه این سایت در کیلومتر 2 جاده کامیاران - سنندج و زمین آن به صورت امانت در اردوگاه تفریحی ورزشی قدس واقع است ادامه داد: سایت نزدیک به 6 ماه است که راه اندازی شده و حدود هفت هزار مترمربع مساحت دارد.
مدیر سایت اهداف پروازی قدس به ظرفیت 200 نفری این سایت اشاره کرد و افزود: این سایت مجهز به دستگاه المپیکی با قابلیت پرتاپ رندوم در چندین جهت و سرعت پرتاپ نیز از 50 تا 100 متر قابل تنظیم است.
بیگلری با اشاره به اینکه برای ایجاد این سایت، از هیچ ارگان دولتی کمک گرفته نشده است ادامه داد: برای ساخت آن، حدود 400 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
وی با بیان اینکه امکانات آموزش به علاقمندان در این سایت وجود دارد اضافه کرد: اسلحه و فشنگ مخصوص در اختیار علاقمندان قرار می گیرد و فقط هزینه فشنگ از مراجعه کننده دریافت می شود.
وی از برنامه ریزی برای ایجاد سایت مشابه در دیگر شهرستان های استان خبر داد و گفت: آمادگی داریم برای ادارات و ارگانهای دولتی مسابقه برگزار کنیم و یا برای آموزش پرسنل قرارداد ببندیم.
بیگلری با بیان اینکه پذیرای علاقمندان به ورزش تیراندازی به اهداف پروازی هستیم افزود: از کسانی که مشغول به شکار حیوانات هستند تقاضا دارم از این کار دست بکشند و در عوض به این ورزش مهیج روی آورند.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1648242

وبگردی