آفتاب

رشد علمی قدرت‌ساز و امنیت‌آفرین است

رشد علمی قدرت‌ساز و امنیت‌آفرین است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: فرهنگ،تفکر و رفتار بسیجی به همراه مدیریت جهادی دو بازوی پرتوان به منظور ایجاد جهش در عرصه‌های علمی و فناوری است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا علی شمخانی صبح امروز با حضور در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، با اشاره به تاثیرگذاری بی‌بدیل توسعه علمی در روند شتاب اقتصادی کشور گفت: رشد و شکوفایی فعالیت‌های علمی و فناوری در نسل جوان کشور به ویژه در میان بسیجیان مثال زدنی و قابل تحسین است.

 او افزود: تنوع و گستردگی دستاوردهای علمی و پیشتازی نسل جوان تحصیلکرده در این عرصه نشان می‌دهد که می‌توان چون سال‌های دفاع مقدس از ظرفیت‌های جوانان در عرصه‌های مختلف  استفاده کرد و با اعتماد و اتکا به همین نخبگان جوان، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور را رفع کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی عملکرد بسیج در مسیر اقدام و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را قابل قبول برشمرد و اظهار داشت: فرهنگ،تفکر و رفتار بسیجی به همراه مدیریت جهادی دو بازوی پرتوان به منظور ایجاد جهش در عرصه‌های علمی و فناوری است.

شمخانی افزود: این رویکرد باید به صورت فراگیر در سراسر کشور و در میان تمام اقشار و گروه‌های جامعه مفهوم‌سازی شود.

او با بیان اینکه رشد علمی و پیشرفت‌های مرتبط با آن قدرت‌ساز و امنیت‌آفرین هستند، تصریح کرد: مجاهدت یک رزمنده که در صف مقدم دفاع از امنیت کشور تلاش می‌کند با دانشجو و کارآفرینی که در عرصه علم و تولید فعالیت می‌کند در مسیر ایجاد اقتدار و امنیت برای کشور قرار دارد.

شمخانی با تاکید بر ضرورت حل مشکلات اجتماعی با توسعه فرهنگ کار و تقویت روحیه جهادی در فعالیت‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و تکیه بر استعدادها و ذهن‌ها به جای تمرکز صرف بر منابع زیرزمینی کلید رفع آسیب‌های شکننده چون رکود، بیکاری  و توسعه نیافتگی است.

شمخانی با ابراز خرسندی از تلاش‌های صورت گرفته در دانشگاه آزاداسلامی و ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان و محققان در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: با توجه به تخصصی بودن تهدیدها و آسیب‌های نوین، برای حل آن نیز باید از ظرفیت‌های علمی و روحیه بسیجی بهره‌گیری نمود تا نتایج مطلوب و متناسب با نیازمندی‌های حیاتی کشور حاصل شود.

کد N1648093

وبگردی