آفتاب

صالحی امیری: پیام اسکار اصغر فرهادی تعامل، گفت وگو و تبادل فرهنگی بود

صالحی امیری: پیام اسکار اصغر فرهادی تعامل، گفت وگو و تبادل فرهنگی بود

گرگان - ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسب اسکار توسط اصغر فرهادی کارگردان ایرانی، پیام روشنی داشت که دنیای امروز محل تعامل، گفت وگو و تبادل فرهنگی است.

سید رضا صالحی امیری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در گرگان ضمن تبریک کسب این جایزه به فرهادی و اهالی هنر و سینما اظهارداشت: کسب اسکار اتفاق مهم و بزرگی بود و این در شرایطی بوجود آمد که رئیس جمهوری آمریکا حداقل ها را برای حضور ایرانیان بسته بود.
وی یادآور شد: با فیلم فروشنده صدای فرهنگ ایرانی در دنیا شنیده شد، فرهنگ ایرانی فرهنگ صلح ، دوستی ،همگرایی و همزیستی است.
صالحی امیری تصریح کرد: این پیام و این جایزه نشان داد رفتار رئیس جمهوری آمریکا با اصل مساله صلح و دوستی در مخالفت و مغایرت است.
وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی عنوان کرد: فرهادی با حضور نیافتن در این جشنواره اعتراض خود را نسبت به رفتار و تصمیم رئیس جمهوری آمریکا به گوش جهانیان رساند.
در مراسم انتخاب جایزه بهترین فیلم جهان، جایزه اسکار به فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی و بازیگری ترانه علیدوستی و سیدشهاب حسینی اهدا شد.
سید رضا صالحی امیری بامداد دوشنبه به استان گلستان سفر کرد، شرکت در شورای اداری، آئین پایانی جشنواره های قرآن و عترت و رونمایی از دانشنامه گلستان از برنامه های این سفر یک روزه است.
3014/1648
خبرنگار : مجید میهن دوست ** انتشار : پری سالارنیا
کد N1648041

وبگردی